Opstarten WIN98 FOUT!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdi01

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Dames en heren, een bijzonder goedemorgen!

heb voor een vriend WIN98 opnieuw geinstalleerd. Gisteren startte hij nog gewoon netjes op maar ik zette vanochtend het betreffende onding weer aan en kreeg de volgende melding:

Na 'verifying pool Dmi Pool Data...'

Ongeldige diskette
Vervang de diskette en druk op een toets
:(

Uiteraard zit er geen diskette in en heb gisteren ook niet met een diskette gewerkt.

Heb al geprobeerd m op te starten met de opstartdiskette van WIN98 en zelfs t diskettestation losgekoppeld.

HET PROBLEEM BLIJFT!

HELPMIJ! ;)

Ferdi

Het diskettestation werkt gewoon nog wel? Dus dat je keurig kan opstarten van een win98-bootflop?

Misschien dat de kabel van et diskettestation (je hebt em immers losgekoppeld) verkeerd omzit?

Zet anders het opstarten van diskette in het Bios uit. (De opstart-instellingen veranderen)

Of het diskettestation werkt weet ik niet 100% zeker. Maar hoe zet ik dat uit in de BIOS??? En waar vind ik dat precies?

Thnx

Is het de 'Boot up floppy seek' of 'swap floppy drive' of zit ik daar helemaal verkeerd?

Geplaatst door Ferdi01
Is het de 'Boot up floppy seek' of 'swap floppy drive' of zit ik daar helemaal verkeerd?

Je zit in de goeie richting. Welke type Bios heb je? (Award/Ami etc...)

Je moet het 3e menu van boven hebben, dacht ik. Daar staat een regel/optie, waar je de opstart-instelling kan wijzigen.

Zet alleen de HD als opstart-component aan en de rest op None of Disabled.(wel ff saven) Kijk nu of de pc nu wel goed doorstart.

De bios is van Award.

Heb geprobeerd wat je zei, maar helaas werkt het niet.
'Swap floppy disabled' en 'boot up floppy seek disabled'
'boot sequence C only'

Snap dr nix van..... :(

Wat nog zou kunnen, maar dat hoop ik dus niet, is dat je iets aan het moederbord hebt beschadigd, tijdens het loskoppelen van het diskettestation. Misschien is 1 of meerdere pinnetjes van et diskettestation gebroken of staan krom?

Dit heb ik vroeger ook eens gehad. Toen moest er een nieuw moederbord komen...

Op de HD staat dus wel nog Windows?

Ja dat staat er nog. Heb de HD overgezet in mn eigen pc en das geen probleem verder. Heb hem wel als D: station dr in gezet, dus hij startte wel op met mn eigen C. Maar betreffende HD is wel bereikbaar en alles ziet er op t eerste gezicht normaal uit.....

PS: Dit probleem ga ie overigens al VOORDAT ik het diskettestation losgekoppeld had... :(

Probeer es een schijfcontrole op de HD, die je in je eigen pc hebt geplaatst. Kijk es of er fouten inzitten.

Anders plaats je jouw HD (of een andere HD) in die pc van je vriend. Heb je dan nog steeds dezelfde melding?

Ik weet niet of tussentijds de pc is opengemaakt, maar ik vrees toch dat er iets beschadigd is.

Als de bootsequence op 'C only' staat, dan is de oorzaak zeker niet het diskettestation. De werkelijke oorzaak is dat het MBR van de harde schijf beschadigt is, dus moet je dat met een programma als Scandisk repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan