Opstarten Windows XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

janeS

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2002
Hallo,

Ik heb een Pent. 3/733 pc met 384 geheugen en Windows XP Pro erop.
De laatste tijd heb ik echter opstartproblemen, die zich voorheen niet voordeden.
Verschillende opstartprogjes heb ik al verwijderd en tevens Bootvis laten draaien, maar zonder effectief resultaat...

Hij start wel op, maar blijft hangen na 3 opstartprogramma's, m.a.w. hij start niet door. Het gele ledje in de systeemkast blijft daarbij maar knipperen. Pas na een reset start hij ineens wel vlot door.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Hartelijk dank voor een reaktie.

Met groeten van JaneS.

Heb je ook al een eerder herstelpunt geprobeerd ??

Ik zie dat je 384mb geheugen hebt , haal eens een voor een het geheugenbankje eruit [ dus afzonderlijk proberen , reepje voor reepje]

groetjes speedtouch

Hoi,

Wat dat herstelpunt betreft, daar wilde ik al een nieuwe topic aan wagen, want dat wil dus ook helemaal niet. Zelfs een zelf aangemaakt herstelpunt, laat zich niet terugplaatsen....

Wat je verder schrijft over blokjes geheugen, sorry maar daar begrijp ik helemaal niks van. Niet dat je het niet goed formuleert, maar mijn kennis op dit gebied schiet gewoon tekort..

Misschien wil je dit digibeetje (in dit geval) nog een beetje verder helpen.

In ieder geval vast heel erg bedankt!

Groeten van JaneS.

Daar is het forum voor om iedereen te helpen.

Het geheugen is heel belangrijk in de pc , als hier een reepje van stuk is kan je de vreemdste problemen krijgen.

Je kan het geheugen ook testen met een progamma maar dan moet ik ff surfen waar je het kan downloaden.

Mijn voorkeur gaat uit om een reepje te testen terwijl je de andere uit de pc heb genomen , zo kan je ze onafhankelijk van elkaar testen.

In de bijlage kan je zien hoe zo'n reepje eruit ziet.

Voor dat je deze verwijder , trek eerst de stekker van de pc uit het stopcontact.

Verwijder het linker paneel [ vanaf de voorkant gezien ] van je pc.

Als je nu in de pc kijkt zie je op die grote printplaat aan de rechter kant de reepjes zitten, deze kan je voorzichtig eruit trekken.

Voor dat je aan het reepje pak moet je zorgen dat je niet statisch geladen bent dus pak eerst met je handen aan de radiator van de verwarming.

Je kan evt ook van die latex handschoenen aantrekken [ deze zijn bij iedere supermarkt in de poets afdeling te verkrijgen]

Als je een reepje heb verwijderd kan je de pc opstarten en uitproberen.

Laat ff het resultaat horen.

groetjes speedtouch

Bijlagen

• geheugen.jpg
    geheugen.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 51
start/uitvoeren/msconfig en dan naar tablad opstarten.

de programma's die mee opstarten 1 voor 1 uitvinken.

zo kan je testen welk programma het probleem veroorzaakt en het eventueel herinstalleren.

pe.

Progje gevonden

http://www.memtest86.com/

Als je het hier mee wil testen moet je wel rekening houden dat het hééééél lang duurt [ bij sommigen de hele nacht ]

Vandaar dat ik kies voor mijn eerste optie.

groetjes speedtouch

Hallo,

Allebei heel hartelijk dank voor jullie reakties.

Speedtouch, jouw suggestie om het geheugen eruit te halen en stukjes te demonteren, sorry maar dat durf ik dus echt niet. De kast openschroeven en aan die onderdelen komen, ik moet er niet aan denken.....

Ik begrijp best wel, dat dat een goede optie is, maar binnenin die kast kom ik niet.

Die Memtest lijkt me wel wat. Ik heb het progje Tweak xp pro, kan ik daar misschien ook iets mee?

Wat Pete1 schrijft kan ik ook nog proberen, maar ik heb al een paar programma's uitgevinkt en toen wilde hij helemaal niet meer opstarten.

Het eigenaardige is, dat na een reset, de pc wel gewoon doorstart.

Dat systeemherstel niet lukt, wat ik eerder schreef, heeft dat ook met het geheugen te maken?

Groeten van Jane.

Jane,

We gaan eerst wat anders proberen.

Draai spybot en adaware eens , dan kijken we eerst of er nog internet rommel inzit.

adaware download HIER

spybot download HIER

groetjes speedtouch

Ben ik weer....

Adaware heb ik en laat ik geregeld draaien en Spybot heb ik net geinstalleerd, maar die moet nog aan het werk.
Trouwens als je doelt op spyware, dat vindt Adaware heel weinig bij mij...

Maar misschien vindt Spybot meer.

Ik kom er morgen op terug, als het je uitkomt.

Groeten van Jane.

Hoi Speedtouch,

Ik heb beide laten scannen en ze vonden 51 stuks spyware!!

Onvoorstelbare hoeveelheid, ondanks dat ik Adaware nog niet zo heel erg lang geleden heb laten scannen en toen niets vond...

Het opstarten heb ik nog niet geprobeerd, maar wilde je dit vast melden. Dit doe ik zeker, want als het probleem hiermee verholpen is, dan ben ik je heel erg dankbaar voor het meedenken.

Mag ik je overigens nog een ander "probleem" voorleggen?
Ik kan niets met systeemherstel, of dat nu een zelf aangemaakt herstelpunt is, of dat van Windows, ik krijg steeds de melding dat het mislukt is.
Voor de goede orde: ik heb FAT 32.
Gelukkig heb ik ook GoBack, maar die gaat hoogstens een dag terug.

Ik hoor heel graag van je en
groetjes, Jane.

Hoi Jane,

Als je zelf een herstelpunt maakt krijg je dan gelijk een foutmelding , of komt deze melding als je hem wil terug plaatsen.

Geeft hij dan ook een foutcode aan ?

Kijk e.v.t als je een fout krijg in systeembeheer
Klik dan op logboeken en dan op systeem

Hier staan de foutmeldingen met datum en tyd erbij.

Als je op z'n foutmelding dubbel klik krijg je de foutcode te zien, deze wil ik graag weten dan kunnen we daar op verder zoeken.

groetjes speedtouch

Jane ,

Kijk ook ff of systeemherstel wel staat ingeschakeld , en dat hij op max staat , 12% van je harde schijf ruimte.

Voor de duidelijkheid zie de bijlage.

Groetjes speedtouch

Bijlagen

• systeemherstel.jpg
    systeemherstel.jpg
    75 KB · Weergaven: 39
Dag Speedtouch,

Je hebt het maar druk met mij...

Wat het laatste betreft, hij staat ingesteld, d.w.z. er staat geen vinkje in het vakje "uitzetten".
Ik heb net systeemherstel weer geprobeerd en krijg weer de melding dat het mislukt was.
Dat wordt in een gewoon venster aangegeven,zonder dat ik daar bijzonderheden bij kan aanklikken, dus geen logboek e.d.

Met instelling staat op 8%.

Het zit me allemaal niet erg mee.., want ondanks het verwijderen van die grote hoeveelheid spyware, haperde de opstart toch weer. De ene keer loopt hij door en dan weer niet en moet er weer gereset worden.

Kan het inderdaad door het geheugen komen? Ik heb n.l. Rambooster en dat geeft soms aan (bij het werken met verschillende progjes) dat mijn geheugen helemaal is teruggelopen, z.g. alarmfase. Dat kan ik dan hiermee weer opschroeven.

Sorry, maar ik denk dat ik je toch teveel belast met mijn vragen, dus geef maar eerlijk aan als het je teveel wordt.

Groeten van Jane.

Hoi Jane,

Als ik het teveel zou vinden dan zou ik ook niet reageren op een forum , dus vraag maar door hoor.

Heb je ook nog ff gekeken in systeembeheer in de logboeken want daar ben ik heel nieuwschierig naar.

Wat het opstart probleem betreft dat proberen we natuurlijk ook goed te krijgen, het kan aan diverse oorzaken liggen en dat is effe zoeken.

De volgende stap die ik wil voorstellen is om de pc te controleren naar virussen ivm het opstarten.

De memtest moet je zeker nog een keer doen ??

Probeer eerst housecall je kan hem HIER downloaden.

Ik hoor de uitslag wel groetjes speedtouch

Terwijl de scan loopt, is er al een trojan gevonden...

Ik heb notabene een anti trojan prog met watch, ik heb een firewall en ik heb norton av. nou vraag ik je.

Dat kan makkelijk de boosdoender zijn, laat hem maar effe lekker scannen.

tot zo

Grote klasse Speedtouch, dankzij jou ben ik op het spoor van die Trojan gekomen en hij zat inderdaad in Win start.
Tenget A C/Win/Syst/WinStart001 exe. was het en is verwijderd nu.

Ik heb net een reboot gedaan en de pc startte in een keer door..........

Maar het is toch te gek voor woorden, dat ik dat ding krijg met 2 firewalls (1 in router) een trojan watch en Norton AV.

Wat het logboek betreft, daar wordt ik niet wijs uit, daar staan ellenlange vermeldingen, die me totaal niets zeggen. Sorry. Eigenlijk zou je dat moeten kunnen kopieeren en laten zien.

:thumb:

Zo zie je maar dat er toch nog rommel op je pc komt ondanks de goede scanners, ze kunnen met de émail mee komen of via een gedeeld netwerk.

Dat probleem is nu verholpen , hup naar de volgende.

Heb je na het verwijderen van de trojan de systeemherstel nog geprobeerd ?? je weet maar nooit.

Je kan evt een screenshot maken van de foutmelding, de meeste forum leden maken gebruik van een progje genaamd Snagit. [via google makkelijk te vinden ]

Als je die niet hebt kan je een printscreen maken en opslaan in paint sla hem wel op als jpg anders wordt hij te groot voor een bijlage [kan max maar 100kb]

Als je bij de logboeken op de fout dubbel klik en de fout melding is niet te groot dan kan je hem evt typen.

Dus alleen bij de foutmelding waar een geel uitroep teken staat , deze moet dan kwa tyd overeenkomen met de tyd van de herstel welke niet wil lukken ,de rest van de lijst hoeft niet hoor.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan