opstarten windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
743
hallo


Als ik mijn pc opstart geeft hij dit melding ;Disk boot failure,insert system disk and press enter....

het is een intel celeron 333mhz ..

Alvast erg bedankt

MIkey
 
Geef eens wat informatie..

Heeft het wel gewerkt?
Zit de HDD nog vast?
Probeer je te werken met een diskette/CD-rom?
 
heb je er misschien een diskette inzitten?
 
hoi

Er zat een harde schijf in van 6.3gig en is nu een maxtor 80 gig , gebruikte het als D schijf..,als ik windows wil installeren dan gaat dat eerste instantie goed ,totdat hij windows wil installeren loopt het vast en dergelijke ..of zover komtr het niet eens ,,zou het te zwaar zijn voor deze pentium2?en als ik oude harde schijf aansluit vraagt hij om floppy windows 98 (format )???

( ik werk alleen met cd win xp pro)
:eek:
 
Laatst bewerkt:
Heeft je bios deze nieuwe haerde schijf wel erkent/gezien?

Misschien zit er in de bios een optie om automatisch je harddisk te detecteren, of misschien moet je dit aangeven dat hij alles eens opnieuw detecteerd.
 
weet je misschien uit je hoofd waar onder ik moet gaan zoekn in bios?
 
Ik neem aan dat je weet hoe de bios op te starten, bij opstarten pc op, meestal, DEL drukken. Dan is het gewoon zoeken naar info die er staat, zoiets van:
Autodetect Harddisk of HDD.
Ga er niet iets in veranderen als je niet weet waar het voor dient, het kan resulteren in een niet werkende computer.
 
Dan is naar alle waarschijnlijkheid je bios niet geschikt voor een dergelijke grote schijf. Je zou op internet kunnen zoeken naar een update of een andere geschikte bios.
 
hoi

Als ik nou alleen zijn originele harde schijf van 6.3 gebruik, geeft hij ook ditook aan! Disk boot failure,insert system disk and press enter....

Mike
 
Staat je bios soms ingesteld dat hij eerst, of alleen maar op disk of cdrom moet zoeken om pc te starten?
 
alleen voor cd rom.en als er niks in zit geeft hij die fout ook aan ,,misschien dat het daar is ,,ik ga effe weer kijken!

Mikey:confused:
 
hopeloos..ik begr er niks meer van word een p2 moederbord regelen bij marktplaats !:evil: ik haat dit!!!

Bedankt!!ik hoop dat er nog steeds iemand is met de gouden idee!!!:(
 
zit de master/slave jumper op die schijf goed? Anders even verplaatsen en proberen; er kan niks door kapot gaan. Voor het geval dat iemand misschien een zelfde probleem heeft.
 
Laatst bewerkt:
mr_de_beuker zei:
zit de master/slave jumper op die schijf goed? Anders even verplaatsen en proberen; er kan niks door kapot gaan. Voor het geval dat iemand misschien een zelfde probleem heeft.

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik weet alleen niet hoe je dit doet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan