opstarten winxp foutmelding ntdll.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickyrick

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb op mijn pc een dual boot op een schijf van win 98 en xp
98 staat op de c partitie en win xp op de e partitie.
Als ik via het boot menu xp opstart met een koude computer dan krijg ik of een zwart scherm of een foutmelding dat ntdll.dll is missing (dit is niet het geval)
als ik de pc ongeveer een kwartiertje aan heb staan en dan reboot en ik kies dan weer voor winxp dan werkt alles perfect

ik heb de knowledge base van windows doorzocht maar kan niets vinden wie kan mij helpen!!

p.s. Windows 98 ondervindt geen problemen.

sja

sja ik ga geen $32 uitgeven aan zo'n programma waarvan ik niet eens zeker ben of het me helpt

trial

van de standaard versie was een trial maar die werkt niet voor dll files

download file en kopieer deze file naar de betreffende dir.

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?ntdll

To replace damaged ntldr and ntdetect.com you can copy fresh files from the XP CD using the COPY command. Boot with the XP CD and enter the Recovery Console (as above). At the Command Prompt type the following (where "X" is your CD-Rom drive letter) allowing the files to overwrite the old files
COPY X:\i386\NTLDR C:
COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:

dit is volgens mij mogelijk met de R toets (recovery). Dit met de WinXP cd in cd speler.

Mike

al geprobeerd

Ik heb de ntdll.dll al vervangen van de cd-rom en de download die je aangeeft is een versie van ntdll.dll die helemaal niet werkt
ik kan nog even proberen of het mischien aan norton antivirus ligt. hope so maar weinig kans denk ik!

not jet

Nee Zelf met een kale winxp werkt het niet wel heb ik gemerkt dat mijn harde schif niet helemaal oke meer is hij valt namelijk zo af en toe uit dan tikt hij en dan reboot de computter weet iemand mischien of dit een software matig probleem zou kunnen zijn of dat het echt hardware matig is.
ik zal nu proberen om xp op mijn 2e (tragere) schijf te instaleren kijken of het dan werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan