opstarten word 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaro

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2005
Wanneer ik word opstart opent deze met een al bestaand documet. M.a.w. er staat al iets op een nieuwe document 1. Als ik alles verwijder op doc1 en het opsla verandert er bij het opstarten niets. Dus ik moet nu elke keer doc1 leegmaken voordat ik iets kan doen.

Wat is dit voor iets raars?

En wat staat er dan in dat document??

Er bestaat een zogenaamde opstartmap voor Word.

Het lijkt erop alsof in het normale, lege bestand (normal.dot) gegevens zijn opgeslagen. Dus als sjabloon. Als je word geopend hebt zou je via bestand en nieuw leeg document kunnen aangeven en dan openen als sjabloon en dan kijken of je de tekst daar ook weer tegenkomt. Als dat zo is zou dit sjabloon vervangen moeten worden door een leeg sjabloon. Nou weet ik niet zeker hoe dat gaat. Leeg maken en dan een nieuwe naam geven. Vervolgens het oude normal.dot bestand verwijderen en vervolgens het nieuw aangemaakte bestand weer de naam normal.dot geven. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Wellicht dat iemand de oplossing nog nauwkeuriger aan kan geven.

Groet, Floyd

Normal.dot vervangen door een leeg document, dat je dan ook normal.dot noemt. Hoe zeg je het anders?

James:)

Wanneer je het normal.dot bestand verwijderd maakt Word zelf een nieuwe aan :).

C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Laatst bewerkt:
NIET vergeten om je eigen gemaakte sjablonen van Word even te HER-benoemen naar een gewoon word document.
Als de Normal.dot is vervangen naar de nieuwe Normal.dot, kun je die weer als Sjabloon opslaan.

Doe je dit niet...dan ben je ze kwijt!!

Lucia

Even terzijde Lucia ....

Hoi,

Ik heb meerdere malen normal.dot moeten (laten) verwijderen.
Maar dat dan je andere sjablonen niet meer zouden werken, daar heb ik nog nooit van gehoord.

Die je ZELF gemaakt hebt, degene die standaard zijn gebeurd niets mee.

Ik heb b.v. mijn solicitatie c.v. opgeslagen als een standaard Sjabloon. Toen ik Normal.dot verwijderd had, was mijn sjabloon ook verwijderd.

Lucia

Geplaatst door lucia1
Die je ZELF gemaakt hebt, degene die standaard zijn gebeurd niets mee.

Ik heb b.v. mijn solicitatie c.v. opgeslagen als een standaard Sjabloon. Toen ik Normal.dot verwijderd had, was mijn sjabloon ook verwijderd.
Het is wel spijtig dat je dat zo te weten moet komen...

James:)

Hoi Lucia en James,

Zo komt er nou onzin in de lucht ......
Het verwijderen van normal.dot betekent absoluut niet dat je eigengemaakte sjablonen als gevolg hiervan ook automatisch verdwijnen.

Hoewel ik al overtuigd was van het ongelijk van Lucie, heb ik het voor alle zekerheid nog maar eens uitgeprobeerd in de diverse Wordversies, maar er is geen sprake van deze bangmakerij.
Je moet op een forum als dit wel écht zeker weten wat je als 'zekerheden' te berde brengt.

Ik bestrijd dit niet, ik kan dit niet hard maken,maar waarom is dit dan bij mij gebeurd?
Dat begrijp ik dan niet!

Is dit het verschil dan, herbenoemen of verwijderen.

Lucia

Ook de optie 'herbenoemen' is feitelijk onzin.
Om evt. problemen die mogelijk het gevolg zijn van instellingen die worden vastgelegd in normal.dot uit te sluiten, verwijder je de 'oude' nadat je Word hebt afgesloten en wordt er een geheel nieuwe aangemaakt wanneer je Word weer start.

Je kunt de bestaande wel herbenoemen, maar dat heeft dat nóg niet tot gevolg dat je eigengemaakte sjablonen al of niet zouden 'verdwijnen'.
Wat de oorzaak bij jou ook is geweest, in elk geval niet die je noemde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan