Opstarten xp is goed, maar het duurt lang voor ik iets kan openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geloof dat je dit niet hebt zien staan:

Lange Pier zei:
En bij meer als 1 gig, wordt windows zelfs iets langzamer:eek: , maar als je het virtueel geheugen uitschakeld, zal windows niet meer "swappen" dat scheelt dan weer wel.

En op deze manier kan je altid zien waar je PC het zo druk mee heeft.

Jozo zei:
Kijk eens bij taakbeheer (ctrl alt delete) wat het cpu gebruik dan is, en welke processen dat gebruiken.

Laatst bewerkt:
Daar staan 43 processen opgevoerd. Is dat veel? Het is nu trouwens zo dat ook het beroemde blauwe balkje er soms wel heel lang over doet en gewoon een tijdje stil staat.

Laatst bewerkt:
In taakbeheer kan je bij die processen ook zien wat het cpu gebruik is.
Is er een proces dat veel gebruikt ?

Overal staat 00 onder het kopje cpu. Alleen bij de laatste processnaam (Niet-actieve syste... SYSTEM) staat 99 !?

Het is ook alleen bij het opstarten. Als alles eenmaal "wakker" is werkt alles echt snel. Ik zal nu nog eens zo een log neerzetten, maar kortgeleden was erniets bijzonders.

Laatst bewerkt:
de log zag er goed uit dus daar zal het wel niet aan liggen. Geadviseerd werd om alle bestanden te verwijderen uit windows/prefetch en de HD's te defragmenteren. Beide gedaan maar zonder resultaat. Hier begrijp ik echt niets van:o
Ook nog een keer spybot en antivirus er overheen, maar het blijft laaaangzaaaaaam gaan.

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met X-Setup, daarmee kun je een hoop register instellingen veranderen die het opstarten vertragen, vooral de netwerk zoek functie die behoorlijk kan vertragen, hier te downloaden.

PS,
Duik in je comp, en loop alle aansluitingen eens na, vooral die van de SATA.

Laatst bewerkt:
alle aansluitingen al nagelopen, maar het lijkt wel of het steeds erger wordt. Moet ik met dat x-setup zelf instellingen gaan veranderen? Ik weet absoluut niet wat wat is, en kan daar toch niet zomaar in rotzooien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan