Opstarten XP lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkist

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Berichten
278
Sinds kort het volgende probleem (Pentium 4 PC met windows XP Home, avast virusscanner, zonealarm) : Bij opstarten verschijnt XP Logo etc, daarna wordt het beeld zoals gebruikelijk even zwart maar ipv het dan op komen van de gebruikersiconen gebeurt er 3 van de 4 keer niets meer en blijft het beeld zwart. Ook de PC zelf maakt dan de "geluiden" niet meer die je normaal bij het opstarten gewend was en het blijft stil.
Dan in veilige modus opstarten lukt wel, ook met de optie "met netwerkmogelijkheden" . Kies ik dan voor reparatie naar een vorige herstelpunt lukt dit meestal en herstart hij weer ouderwets. Maar bij de volgende opstartsessie is het dan weer mis.
Diverse virusscanners geven aan dat die er niet zijn. Zonealarm uitgezet "leek" even te helpen maar niet echt. Spyware niet aanwezig.
Opnieuw formatteren zal wel een oplossing zijn maar dit stel ik liever nog even uit. Wie weet raad.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Weet het niet

Maar ben dit probleem eerder tegen gekomen bij avast, gebruik daarom AVG.

Eric.
 
Bedankt. Gedaan. Leek even te helpen, maar net was het opstarten weer mis. Hoewel, na een minuut of 5 was hij toch doorgestart...... Toch ook niet denderend.
Wat ik nog wel vond bij het opvragen van de systeeminfo was tussen al de andere riedel de volgende melding (bij Systeeminfo>Internetinstellingen>Cache>Objectenlijst)

{9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} beschadigd http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38030.3040509259

(Even aanklikken met rechtermuisknop en dan -eigenschappen- om totale tekst van de URL te zien)
Lijkt me niets met het genoemde probleem te maken te hebben, maar misschien dat iemand daar iets zinnigs over kan zeggen ?
 
Laatst bewerkt:
Sorry kan je niet volgen

Wat heb je gedaan. Heb je avast verwijderd ?

Dit is een cabinetfile van een update. Zou moeten gaan zoeken waar hij bij hoort.

Probeer eens uit te leggen wat je heb gedaan en hoe je aan deze link komt.

Eric.
 
Even gezocht.

Is een onderdeel van Windows update. Dus als die beschadigd is doet volgens MS update het niet meer.

Eric.
 
-Ik had dus vanmiddag Avast verwijderd en AVG geinstalleerd.
-De zin en link die ik in mijn eerste bericht plaatste kwam zoals gezegd uit de systeeminfo die ik opvroeg. Zoals bekend een hele waslijst wat er aan hard- en software etc. is geinstalleerd.
Bij alle andere spullen staat dan "geinstalleerd" alleen bij deze staat dus" beschadigd". Maar wie weet staat dat er al maanden. Weet ook niet wat ik daar mee aan moet.



Meld misbruik in dit bericht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan