Opstarten XP via goede account

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Ik heb op een pc win XP geinstalleerd. Daarmee wordt automatisch een account: administrator aangemaakt. Als de pc opstart heet de gebruiker dan ook: administrator.
Nu wil ik dat veranderen in Familie Kraft. Ik maak dus volgens de gebruikelijke manier een account erbij. Dit is zichtbaar bij accounts zolang ik in gelogd ben als administrator. Als ik dan afmeld, heb ik alleen de keuze voor account Familie Kraft. Administrator is dan onzichtbaar.
Als ik vervolgens de pc opnieuw opstart is de standaard account ADMINISTRATOR degene die automatisch ingelogd wordt. Er komt geen keuzemenu.
Nu heb ik via beheer (zie bijlage) de account ADMINISTRATOR uitgeschakeld. Maar dan krijg ik bij het opstarten: account admin is uitgeschakeld; neem contact op blabla. Als ik dit wegklik krijg ik wel een keuzemenu met alleen Familie Kraft. Maar ik wil gewoon dat die Familie kraft zonder keuze of wat dan ook met hun account kunnen opstarten. Dus die hele administrator account moet weg of kunnen hernoemd.
Wie kan me hiermee helpen?
Is er ergens in het register iets wat ik moet wijzigen? Moet ik de boot.ini aanpassen?
Hellup!
 
Ga via configscherm naar gebruikersaccounts en kijk of daar administrator bij staat. Indien ja verwijder de account Familie Kraft weer en hernoem de administratoraccount naar die naam.
Schakel de built-in account weer in (uitvoeren>lusrmgr.msc).
Regel de rest bij uitvoeren>control userpasswords2
Je hebt wss bij installeren geen account aangemaakt?
Normaliter krijg je de adminaccount niet te zien bij inloggen.
Als je met de accounts aan de gang gaat zorg er dan wel voor dat je de adminrechten behoudt want voordat je er erg in hebt ben je alle rechten op je eigen pc kwijt.
Uitgebreide handleiding over accountbeheer.
 
Laatst bewerkt:
T is gelukt.. Dank je..
Normailitair krijg ik wel bij t installeren van XP de keuze een account aan te maken. Maar dit was een laptop met sata schijf waar m'n gewone XP niet op werkte. De versie die ik toen vond gaf dat account-keuze-scherm niet. Vandaar de last...

Had ook nog in het register gezocht op LOGON. Daar veranderde ik administrator in Fam Kraft. En of dit nu in combinatie met jouw oplossingen de oplossing gaf. In ieder geval was vanaf toen het administrator account hernoemd.

Nogmaals dank voor je uitgebreide reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan