opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet235

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem(pje).

Ik had Win 2000 pro maar was de originele cdrom kwijt,
toen heb ik win XP eroverheen gezet en ook daarmee geformatteerd. Nu is alles kwa installatie goed gegaan maar als ik opstart in XP dan blijft hij hangen in het schermpje met die blaiwe balkje dat heen en weer gaat denk het openingsscherm.

ik heb al een antal berichten van jullie gelezen zoals
F8 dat lukt wel maar start last known config lukt niet
veilige modus is wel gelukt maar nu???

bij voorbaat dank voor u reacties

Piet

als er verder nog geen belangrijke data op die schijf staat zou ik persoonlijk eens opstarten met een oude windows 98se diskette en met fdisk eens een nieuwe partitie aanmaken en formateren daarna.
dan de setup vanaf de cd starten en xp opnieuw installeren.

Beste Ron,

ik heb gemerkt dat als ik een aantal keer esc druk dat hij gewoon opstart(misschien ligt het daar niet aan.) nu ben ik wel in het menu kan het zijn dat het gewoon heel lang duurt?

P.S. snelle reactie van jou zeg! Thnx

Ja kijk 1 en ander kan natuurlijk aan de snelheid van je pc liggen maar echt tijden wachten is niet normaal.
Het komt bij mij over als het slecht opstarten van sommige drivers.
Een aantal keren op esc drukken is in mijn ogen niet echt de optie.
zoals als ik eerder aangaf persoonlijk zou ik eens met een echt lege schijf beginnen.
Je hebt nu waarschijnlijk geen data op de schijf staan nog , dan kun je wel met allerlei grepen de oplossing voor dit probleem zoeken maar ik ben bang dat het meer tijd gaat kosten dan even een clean install te doen.
Ik ben daar zelf altijd heel makkelijk in zeker als er geen data opstaat je kunt wel gaan zoeken naar iets maar als ik in de helft van die tijd kan installeren dan weet ik het wel.

OK,

Dus jij raad aan om het helemaal te formatteren XP en dan opnieuw installeren

p.s. heb het nu opnieuw opgestart en hij is na 5 min nog steed bezig in dat welkom scherm

wat ik persoonlijk zou doe is opstarten met een goeie opstrart diskette.
daarmee in fdisk de C ( active ) schijf verwijderen een nieuwe C aanmaken en actief zetten.
daarna C formateren evt vanaf de diskette ( format.com moet op diskette staan ) en dan XP installeren.
zo weet je zeker dat de C echt leeg is en er dus geen oude rommel van een vorige installatie op blijft staan.

Ok Thnx,

Ik denk niet dat ik dat zelf kan maar een maat van mij komt morgen dan zal ik het hem voorleggen en hoop dat het lukt nogmaals bedankt.

maar stel je voor dat ik het zo wil laten dan maar pech dat het opstarten zo lang duurt, een volgende stap zou zijn defragmenteren, virusscan installeren, internet op, windows updaten en klaar is kees software etc etc ?

heb ik het goed zo?

zelf zou ik eerst virusscan / updates / software en daarna defrag.

en fdisk en install is niet zo moeilijk hoor.
kijk anders ens op mijn site http://go.to/wintips daar staat onder format en fdisk een hele uitleg over fdisk.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door tazman
zelf zou ik eerst virusscan / updates / software en daarna defrag.
Ik zou ook een Spywarescanner laten draaien.
Hier kan je Spybot S&D downloaden en even updaten, dan op Spyware laten scannen;
http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download

Kijk eens wat er opstart in Start>uivoeren>msconfig>opstarten.

Plaats eventueel hier wat er opstart of kijk op deze site wat je uit kan vinken;
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm
(Op de button van de betreffende letter klikken om uitleg te krijgen over de file/programma.)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash

Ik zou ook een Spywarescanner laten draaien.

en daar heb jij helemaal gelijk in ja scannen op spyware is zeker geen overbodige tegenwoordig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan