opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan van Oers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2003
Berichten
3
Ik heb een pentium 3 computer gekregen met XP-erop. Woensdag deed hij het nog gewoon, maar als ik nu de compter aan zet, werkt de muis en het toestsenbord niet meer. De 3 lampjes op het toetsenbord gaan achter elkaar aan en uit. Hoe kan ik dit verhelpen?
 
druk kort nadat de stroom op de pc is gezet op F8 en blijf dat doen totdat er een zwart scherm komt waarin je o.a. de mogelijkheid wordt geboden om in de veilige modus te komen. Start de pc op in de veilige modus en ga naar apparaatbeheer en kijk of daar cirkels met kruisen erin en / of uitroeptekens achter apparaten staan.

Daarnaast kun je (los van het bovenstaande) een systeemherstel uitvoeren naar afgelopen woensdag / donderdag.
Daartoe start je het configuratiescherm, prestaties en onderhoud en dan systeemherstel. De rest wijst zich vanzelf.

Ik zou echter zelf willen weten WAAROM het e.e.a. mis gaat, dus als ik jou was ging ik eerst even aan foutopsoring doen.
 
Lukt niet om in de veilige modus te komen

Wanneer ik probeer om in de veilige modus te komen blijkt dat mijn toetsenbord nog steeds geblokeerd is. Ik kan dus niets veranderen.
Ik hoorde van iemand, dat het zou kunnen zijn dat de batterij leeg is, waardoor de BIOS niet meer werkt.
Heeft iemand dar ervaring mee?
 
Opgelost

Het blijkt achteraf toch in de BIOS gezeten te hebben.
De batterij is eruit gehaald en is er na enige tijd opnieuw ingezet.
Daarna was het probleem opgelost.
 
da's redelijk bijzonder, de biosinstellingen veranderen doorgaans niet "zomaar"; "iets" of iemand moet dat gedaan hebben......................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan