Opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2003
Opstarten van XP gaat heel erg traag. Bij mijn normale profiel lukt het zelfs helemaal niet. Het welkomscherm blijft heel lang staan, en na een minuut of 3 komt alleen een blanco bureaublad. Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt, hiermee gaat opstarten ook heel erg traag, maar na een minuut of 5 heb ik toch een bureaublad en werkt alles normaal. Ik heb al een virusscanner gedraaid, scandisk gedaan, defragmentatie gedaan en via msconfig de opstartitems verwijderd. Maar dit alles helpt niet. Weet iemand een oplossing?

Ook al eens gescant op Spyware? Deze kan je pc een stuk trager maken.

Geef is wat meer info: geheugen enz.
Scan ook eens met adaware en spybot.

idem

Wanneer ik window XP opstart duurt het maar liefst 2 minuten vooralleer ik mijn gebruikersscherm zie , nadien gaat alles ok.
Mijn scherm blijft zwart, ik heb al alles nagekeken en vond niks, zelf niet een virusscanner of zo dat de oorzaak zouw zijn.
Bij mij is dat gekomen sinds dat ik een nieuwe fotootestel gekocht had en de drivers heirvoor installeerde die niet digitaal ondertekend waren door microsoft.
Ik heb de driver er vanaf gedaan maar het lukt me niet om het probleem op te lossen.
Spyware en virussen zijn het zeker en vast niet.

Laatst bewerkt:
Re: idem

Geplaatst door ericvanbelgie
Wanneer ik window XP opstart duurt het maar liefst 2 minuten vooralleer ik mijn gebruikersscherm zie , nadien gaat alles ok.
Mijn scherm blijft zwart, ik heb al alles nagekeken en vond niks, zelf niet een virusscanner of zo dat de oorzaak zouw zijn.
Bij mij is dat gekomen sinds dat ik een nieuwe fotootestel gekocht had en de drivers heirvoor installeerde die niet digitaal ondertekend waren door microsoft.
Ik heb de driver er vanaf gedaan maar het lukt me niet om het probleem op te lossen.
Spyware en virussen zijn het zeker en vast niet.

Heb je ook al eens een systeemherstel gedaan?

mijn ervaring

Ik heb persoonlijk systeemherstel gedaan maar het lukte niet om de PC terug zoals voorheen te krijgen met het opstarten binnen de 30 seconden. Ook boot software en vanalles gaat niet.
Eénmaal dat de gebruikersscherm aanwezig is gaat alles snel en normaal maar tussen de periode het opstarten met op beeld windows home editie en de gebruikers komt een zwart scherm die iets meer dan 2 minuten blijft zonder enige reactie op harde schijf die zichtbaar zouw zijn via het lampje of zo.

Op Spyware heb ik gecheckt, dus dat is de oorzaak niet. Ook een systeemherstel lost het probleem niet op. De pc die ik heb ik een P4 2,4, 256 MB intern. Weten jullie nog meer eventuele oplossingen?

Geplaatst door ivo25
Op Spyware heb ik gecheckt, dus dat is de oorzaak niet. Ook een systeemherstel lost het probleem niet op. De pc die ik heb ik een P4 2,4, 256 MB intern. Weten jullie nog meer eventuele oplossingen?

*Ben je Up to Date (Windows Update)?
*Heb je recent nog iets geinstalleerd?
*Geen uitroeptekens staan in Apparaatbeheer?

ja

IK zelf zoek al meer dan een maand na een oplossing, is jouw scherm ook zwart gedurende de wachttijd ?

Ook in msconfig de office-items uitgezet? Kan ook erg vertragen en is niet nodig met opstarten.
Loop toch maar de opstartitems eens na en kijk wat nodig en niet nodig is: TASK LIST PROGRAMS

Re: ja

Geplaatst door ericvanbelgie
IK zelf zoek al meer dan een maand na een oplossing, is jouw scherm ook zwart gedurende de wachttijd ?

Bij mij blijft het scherm met Welkom tijdens de wachttijd staan, daarna komt heel langzaam het bureaublad tevoorschijn

Geplaatst door gezina
Ook in msconfig de office-items uitgezet? Kan ook erg vertragen en is niet nodig met opstarten.
Loop toch maar de opstartitems eens na en kijk wat nodig en niet nodig is: TASK LIST PROGRAMS

Alle opstartitems zijn uitgeschakeld, dus ook de office-items. De lijst met taken is helemaal leeg. Alleen bij prestaties is de CPU 100% in gebruik, maar als de pc eenmaal is opgestart, is dit gebruik ook weer normaal.

Er is al een spyware check gedaan, maar ik zal dit nogmaals doen. Maar als er geen spyware is, wat dan?

Het kan een driver zijn of een service niet goed wordt geladen. Klik.

Zie je nog fouten staan in het logboek?

Groetjes,
Bennie

Ik heb spyware gecheckt, bijna 300 items gevonden, maar helpt niets. Iets van een driver of service kan ik niet vinden. Hoe kan ik dit controleren?

Kijk eens in de logboeken van XP naar eventuele fouten (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Post.

Groetjes,
Bennie

Kon het niet oplossen, heb maar geformateerd. Alles werkt nu in ieder geval weer. Bedankt voor de tips, helaas heeft het niet mogen helpen.

Ik heb ook eens zitten kijken in de logboeken.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik met die foutmeldingen kan doen? die waar rode rondje met witte kruisje voor staat? kan ik dat misschien verwijderen repareren of niets aan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan