opstarten xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nebelwerfer

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
hallo,

ik had daarvoor drivers geinstalleerd en gecontroleerd op virussen en niks gevonden. toen moes ik hem restarten en dan blijf ie hangen bi het opstarten dan zie je allemaal iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii en dan stopt ie met laden op een kwart. en soms bij een half. en soms zie je helemaal geen balk alleen een zwart scherm.
ik zit nu op een windows op een andere pc

wie kan mij helpen

mvg

Merten

druk onmiddellijk na de opstart eens op F8 en blijf dit doen totdat een menu verschijnt waarin je kunt kiezen voor "opstarten in veilige modus".

Als dit is gebeurd, ga dan eens naar "apparaatbeheer" en kijk eens of je daar "vreemde" dingen ziet..............

nee ik kan niet in veilige modus komen

dan krijg ik dezelfe fout, dat ie blijf steken bij een kwart van de iiiiiiiiiiiiiii

we wachten af of daar "cirkels met kruizen bij bepaalde apparaten" staan dan wel "uitroeptekens" voor bepaalde apparaten..........?

En je drukte wel op tijd op de F8 (en ook vaak genoeg......?)

da's dan minder (als F8 niet wil.....),

je zou de cd van XP kunnen gebruiken om een "herstelinstallatie" uit te voeren ?

ik zag wel dat scherm met veilige modus en al die andere dingen maar als ik dan op enter druk als ie op veilige moduc staat gaat ie laden met dat iiiiiiiiiiiii scherm weer en blijft ie steken

wat doet ie dana met dta herstellen van de cd?

XP herinstalleren en eventuele "fatale" problemen "overschrijven".................

even wachten nog met die CD !

Start nog eens op middels F8 en KIJK EENS GOED naar de opties !

Er staat er een tussen die luidt:

"opstarten met de laatst bekende goede configuratie" (of woorden van soortgelijke strekking....!!!!!!!!!!!), m.a.w. de laatste goed werkende Windows configuratie wordt geladen en jouw "zelf verrichte instellingen" worden "ongedaan" gemaakt / niet geladen.

Laatst bewerkt:
ik ben er weer, het is gelukt ik zit in de windows waar ik in wil, maar een hele rare vesrie, resolutie van 640 bij nog wat. hele rare versie. ik kreeg een foutmelding bij het begin opstarten in windows

virtual scsi driver not detected

zo'n klein schermpje met een rode cirkel met een wit kruis erdoor

oke, het begin is er !

Nu nog de vraag van M@rio beantwoorden en we kunnen verder "trouble shooten" !

ik had codecs geinstaleerd ja ik noemde het drivers maar het zijn codecs, wat moete ik doen verwijderen ? en danopnieuw opstarten?

hoeft niet, door je manier van opstarten zijn ze (als het goed is) niet -meer- geladen.

Als je een "vreemde" resolutie hebt, dan kun je dat nu via een rechtklik op je buroblad (ik neem aan dat je weet wat ik bedoel.........?) gaan herstellen.

dus veranderen !

Als dat niet kan (optie wordt niet aangeboden) dan EERST de laatste drivers van je videokaart installeren (na een eventuele download).

heb ik gedaan en ik zit nu goed op windows,
ik ben u zeer dankbaar ik ben blij dat ik weer in me goede windows kan

maar hij geeft nog wel steeds die fout bij opstarten
virtual scsi driver not detected

mvg

merten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan