opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Berichten
1.327
Bij het opstarten van XP na instal van service pack 2, komt er op mijn scherm een witte lijn die staps gewijs verder gaat tot ongeveer 1/3 van het scherm ( na 2 - 3 minuten ) en dan pas start het systeem met melding windows XP op het scherm, ervoor heb je dus een zwart scherm met een witte lijn en allemaal letters i in één lijn , ps opstarten komt hierdoor pas na 7 minuten , de-installatie en her-installatie leveren het zelfde op, ook geen virussen aanwezig.
 
Die lijn met iiiiiii is normaal, hoe sneller de pc hoe korter je de lijn ziet. De vraag is dus, heb je PII,PIII of PIV
 
ja

Ik heb pentium 4 , 2,3 ghz celeron ,
ik vind het ook heel vreemd, zou er iets defect zijn intern de computer want éénmaal opgestart is de PC snel voor programma's en internet
 
ja

Ja in veilige modus gaat dit perfect, af en toe crasht de PC terwijl alle drivers voor 2 webcams en PCI geluidskaart goed geinstalleerd zijn, PS niet digitaal ondertekend...

Voor de rest is het onduidelijk wat er aan de hand is.
 
Probeer eens de defaults in je bios terug te zetten. Mogelijk is er wat veranderd m.b.t de instellingen in het bios
 
defaults

Ik ben niet thuis over dingen in de bios, hoe doe je dat, of waar moet ik klikken ?
 
mmmmmmm, dan zou ik zeggen hadden af van het BIOS. Mocht je het toch willen dan de pc opstarten en tijdens het opstarten del of F2 intoetsen. Let op, alle veranderingen beinvloeden de werking van je pc tot zelfs niets meer willen doen,dus voorzichtig
 
Wat je zou kunnen doen:

Ga naar Deze computer>systeeminformatie weergeven>apparatenbeheer.

Klik op het + teken om alle bijbehorende apparaten te bekijken.

Mogelijk dat er op diverse plaatsen een uitroepteken staat.
Verwijderen en opnieuw instaleren van het apparaat zou uitkomst moeten bieden.

Het moet een hardware probleem(pje) zijn.
 
hardware

Ik heb inderdaad problemen dat af en toe de USB PCI kaart met gele uitroeptekens staan maar mijn interne CD DVD player maakt een ronkend geluid bij het opstarten alsook gebruik ervan, zou dit eventueel de oorzaak kunnen zijn ? (die CD speler ) het geluid stopt niet éénmaal dat men naar dit station gaat.
 
Kies voor de optie : "Uitschakelen in dit hardware profiel"waar het uitroepteken bijstaat.

Start de PC weer op,verschil ?

Zo ja dan kun je kiezen om het stuurprogramma bij te werken.

Je kan daarvoor de knoppen kiezen in het scherm.

Ik denk zelfs dat het kunt verwijderen,Windows zal na het opstarten dit merken en vraagt om het stuurprogramma.

Waarschijnlijk vind Windows dit zelf in z'n eigen inf. bestanden en zal het instaleren.

Voor wat de CD speler betreft: Indien dit in apparaten beheer goed staat,zal dat het probleem niet zijn.

Los eerst het een op,dan het andere.

Suc6
 
Mijn broertje had een zelfde probleem met op starten,dat duurde ook 5 minuten.Zijn opstart gegevens stonden verkeerd.(spyware ed.)
Het programma Bootvis heeft 10min. werk gehad om de bestanden weer goed te zetten.Daarna was de pc weer binnen 40sec opgestart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan