Opstarten zonder wachtwoordscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

De ijzeren hond

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Ik zou graag opstarten zonder het wachtwoordvenster in beeld te krijgen. Nu stop de computer met opstarten bij dit venster. Ik heb geen wachtwoord ingesteld, maar moet toch op OK drukken voordat het opstarten doorgaat. Kan dat uit?

Ga naar start > instellingen > configuratie scherm
en open daar gebruikers en wachtwoorden.
Haal het vinkje weg bij:
Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord
opgeven om deze computer te kunnen gebruiken.

Start > Uitvoeren > control userpasswords2 > OK. Vinkje weghalen dat gebruikers een wachtwoord moeten opgeven > OK. Je krijgt dan de vraag om een account te kiezen voor automatisch opstarten. Mocht het vinkje er nog niet staan, dan plaats je dat eerst > Toepassen.

Bedankt voor de oplossing, maar het is nog niet geheel wat ik bedoel. Het vinkje wat jullie beiden bedoelen is er bij mij niet. Waarschijnlijk omdat mijn verie een Window XP Proff. is? Het probleem is begonnen toen ik mijn Widows ging instellen om te gebruiken met meerdere account. Dat andere account heb ik later verwijderd. Vanaf dat moment kan ik alleen maar de computer laten doorstarten als ik een keer op mijn account icoon heb geklikt. Een ander die geen ander account heeft aangemaakt hoeft dat niet, deze computer start in een keer door.

Geplaatst door m@rio Mocht het vinkje er nog niet staan, dan plaats je dat eerst > Toepassen.

Het werkt bij WinXP Pro net zo goed als bij Home. En als alternatief kun je ook gewoon een account aanwijzen om automatisch op te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan