opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoe kan dit nu weer?
Als ik de PC opstart dan krijg ik op mijn bureaublad ook een schermp met mijn C:/Windows, met daarin alle mappen.
Hoe krijg ik dit permanent weg....????
 
Kijk eens bij 'start->programma's->opstarten' of daar misschien 'windows verkenner' in staat.
 
Nee, staat geen Windows verkenner bij....
 
misschien in het register

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

kijk of daar iets tussen staat van de verkenner
 
rechts klikken taakbalk ,eigenschappen, menustart, aanpassen /geavanceerd, daarna klrijg je een soort van verkenner, daarna ga je in het linkerschermpje helemaal omhoog.
Daar staat je desktop en als je daarop klikt krijg je links te zien wat er op je buroblad staat, en haal daar de map c:/windows weg.

suc6
 
Laatst bewerkt:
Hoi Har,

Bij mij staat daar alleen maar START en daaronder in een submap Programma's. Daar zie ik die map niet staan.

En in het register zie ik niets van een verkenner staan.
 
je moet ook niet op start klikken ( je ziet rechts toch ook de tijd staan etc etc ? ), maar in het midden van je taalbalk, dus tussen start en klokje op een leeg stukje

Daarna stappen volgen

suc6
 
Zie bijlage, ik heb dit in het startmenu...
 
Ik ben even achter de pc van mijn zoon gekropen- die heeft win98.
Daar zie ik : rechtsklik op de startknop->klik op verkennen-> zoek in de linkerkolom helemaal bovenaan bureaublad en klik die aan. Dan opent zich rechts het venster met de bureaubladitems. Daar kun je die windowsmap verwijderen (hoop ik).
 
Hallo Hein,

Ik heb het gevonden (****a...), máár... daar zie ik idd de iconen staan die ik op mijn bureaublad heb staan, en daar staat dat scherm met C:/Windows níet tussen, dus wat nu...?
 
Ik heb een printscreen gedaan, misschien is het dan duidelijker....
 

Bijlagen

  • opstartwin(c).bmp
    96,4 KB · Weergaven: 22
Nog een poging; hoe ziet deze eruit?
 

Bijlagen

  • wincprintscreen.jpg
    wincprintscreen.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 44
Pieter,

Help me aub uit de brand....
Ik wil een bijlage toevoegen, die is te groot (400kb), verklein ik hem, dan wordt ie wazig of zo klein dat ie niet meer te lezen is....
Wat doe ik in vredesnaam fout...????????????
 
Welk programma gebruik je om die screenshots te bewerken?
In dit geval is hij trouwens niet echt nodig, want we weten wel hoe dat er ongeveer uitziet. ;)

Heb je die suggestie van de microsoft site al geprobeerd?

Groetjes,

Pieter
 
Oké, ik vat 'em;)

Ik gebruik daarvoor een bewerkingprogramma wat bij mijn scanner zit (HP3500), is een erg handig programma...
Dat van Microsoft is in 't Engels; is niet mijn sterkste kant(tenminste computerEngels...):confused:
 
Start > Uitvoren > regedit > OK

Dan ga je naar het "mapje":
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

en kijk of er aan de rechterkant een waarde voorkomt die DesktopProcess heet.

Zoja, rechtsklik erop en kies verwijderen.

Groetjes,

Pieter
 
Nee, helaas.
DesktopProcess staat er niet bij...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan