opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Besten,

Mijn PC met winXP stopt tijdens het opstarten voor ongeveer een minuut. Dan doet ie helemaal niets en dan na een minuut gaat ie weer verder. Het is vlak voor dat de muis in beeld komt zeg maar. En daarna komt het bureaublad van windows.

Waar kan dat nou aan liggen....?

Antivirusprogje, moederbord diagnoseprogje, instelling van antivirusprogje dat 't een quickscan moet uitvoeren tijdens de opstart.......... ?

Enkele seconden zijn te winnen met het draaien van het progje bootvis.

Schakel je antivirusprogje en eventuele diagnose tools eens uit / haal ze uit het opstartmenu en kijk eens wat er dan gebeurt ?

Andere mogelijkheid : wordt de internetverbinding mee opgestart (zit DAAR mogelijk wat verlies in opstarttijd..?)

Helaas heeft het niet geholpen...... in ieder geval hartelijk dank.
De harde schijf doet halverwege het opstarten, vlak voor dat het bureaublad komt een behoorlijke tijd helemaal niets. Soms start ie ook nog een keer op.

Het is heel vaag maar bovenal vervelend.

Wie kan mij eventueel verder helpen?

Tja, lastig,

ik blijf toch een beetje "hangen" op een applicatie die:

- fors van omvang is,
- mogelijk een klein beetje beschadigd is geraakt,
- diverse uitgebreide controles (moet) verrichten alvorens te starten,
- een update heeft ondergaam en die nu enkele onlogische instructies bevat voor een stukje hardware, maar er vervolgens toch weer uitkomt,
- etc. etc.

Om een aantal zaken te kunnen elimineren, zou je de F8 opstart een kunnen doen. Doet de machine er dan ook zo lang over om op te starten ?

NOPE:-(
Het Hdd lampje is ook gewoon uit.
Er gebeurd een halve minuut of meer helemaal niets.
Kan de HDD kapot zijn?
Dat ie te traag is?

thnx

Wat moet ik dan doen.
Met F8 opstarten lukt nog wel.
Maar dan komt er een scherm met daarin de vraag hoe ik de computer wil opstarten. Wat moet ik dan doen?

Kompas

"veilige modus"
zonder verdere toevoegingen.

Hoe verloopt het opstartproces nu ?

Ja dan start ie op als een dolle. Dan is er niets aan de hand. raar he??

Hieronder gekopieerde tekst van een wat eerder gepost antwoord.
Je probleem zit 'm vermoedelijk toch in een applicatie die automatisch mee opstart.

Ik wens je heel veel zoekstertke !

Bericht van 17 mei 17.11 uur:
Tja, lastig,

ik blijf toch een beetje "hangen" op een applicatie die:

- fors van omvang is,
- mogelijk een klein beetje beschadigd is geraakt,
- diverse uitgebreide controles (moet) verrichten alvorens te starten,
- een update heeft ondergaan en die nu enkele onlogische instructies bevat voor een stukje hardware, maar er vervolgens toch weer uitkomt,
- etc. etc.

Om een aantal zaken te kunnen elimineren, zou je de F8 opstart een kunnen doen. Doet de machine er dan ook zo lang over om op te starten ?

in ieder geval alvast heel erg bedankt.
Probleem is echter dat ik er enkel office op heb staan en paint shop Pro. Morgen ga ik mijn hele systeem opnieuw inrichten. Eens kijken of het dan over is. Dat heb ik al een keer eerder gedaan, en hielp niet echt. Ik doe het nog maar een keer.

Mijn grote probleem is echter dat de harde schijf tijdens die pauze helemaal niets doet!!!!

bedankt voor de tips

goeie dagen
kompas

't zit 'm m.i. dus in een van de progjes die je installeert of juist niet goed installeert.

En ik vermoed dat 't niet de moederborddrivers zijn, want anders zou de F8 ook vertraagd worden. Het moet iets "externs" zijn, niet van Windows of een applicatie die een uitbreidingstoepassing is van Windows.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan