Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pemade

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2001
Berichten
193
Had met opstarten problemen met muisbesturing en toetsenbord.Daar ik ook al wat problemen heb (gehad) met internet explorer (foutmeldingen) heb ik besloten om via systeemherstel terug te gaan naar een vorig controlepunt. (20 december 2004)
ECHTER: nu start de computer helemaal niet meer !!!
Ik krijg op het scherm : "windows kon niet goed worden gestart.Onze excuses voor dit ongemak. Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van."
Hierna krijg ik nog wat mogelijkheden om op te starten (veilige modus e.d.) maar continu komt ditzelfde scherm terug na opstarten.
Heb nu mijn laptop maar aangesloten maar ik kom niet verder !!
Helpmij!!!
 
hierna start de computer op met hetzelfde scherm als resultaat.
 
Wat is het voor merk van het toetsenbord en de muis.
 
Laatst bewerkt:
5-knops muis Typhoon.
Toetsenbord is van Trust. Deze hebben beide altijd goed gewerkt.
 
Heb je al geprobeerd om de oude driver te verwijderen en opnieuw de driver te installeren (toetsenbord en muis)..
 
Via een omweg misschien? stroom er af ,batterijtje er uit en eventueel de reset jumper op het MB even om zetten. Is te vinden in de handleiding als je dat hebt.
Wacht een half uurtje .en zet het baterijtje er weer in .
Opstarten ,wat gebeuert er dan?
 
Start eens op met de CD van XP en start de Recovery Console.
Geef daar het commando fixboot en start daarna de PC opnieuw op.
Lukt het dan?
 
Nee, lukt ook niet, ook niet na chkdsk /p of/r.
Er komt steeds hetzelfde scherm.
Een collega van me wil nu een andere HD aansluiten, Windows installeren, en dan mijn HD erbij hangen om zo mijn bestanden te redden. Zou dit lukken ?
 
Je zou ook eerst kunnen proberen Windows opnieuw te installeren vanaf de CD van windows.
Je kunt bij een installatie kiezen of je wilt formatteren of niet.
Kies in dat geval dus voor NIET.

Als er toch wordt besloten voor het aansluiten van een andere HD, zorg dan dat deze als 1e wordt aangesloten en de oude als 2e.
Let er daarbij wel op dat bij de nieuwe HD de jumper aan de achterzijde op MASTER staat en die van de oude HD op SLAVE.
 
Als ik windows op deze manier er overheen zet, raak ik dan helemaal geen gegevens kwijt, zoals mail en adresboek e.d. ?
 
Dit is allemaal prachtig, maar ik kan dus van te voren nergens bijkomen om een back-up te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan