opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Mijn computer start niet meer op,ik was vanmorgen bezif om wat bestanden in mijn yahoo briefcase te zetten, en toen is er iets mis gegaan, en wil hij niet meer starten komt er een zwart scherm met de mededeling dat er een bestand mist, dacht ik dat ik windows herselconsole uit kon voeren maar daar kom ik niet verder mee

kan iemand mij duidelijk heid verschaffen

Misschien kun jij ons eerst wat duidelijkheid verschaffen :)
Welk bestand wordt er gemist?

Ik zal hem nog een keer opstarten, moment
NTLDR ontbreekt

Laatst bewerkt:
Hierbij ntldr.
Unzip en zet het bestand op een floppy.

(Misschien moet je de bootvolgorde in het bios veranderen)
Start van de Windows cd en kies voor herstellen of repair.
Je krijgt nu een prompt.
Doe de floppy in de drive
Typ bij de prompt
copy a:\*.* c:\

O ja, en nog wat.
Ga als alles weer loopt de verkenner in en kies voor extra/mapopties/weergave.
Zet een vinkje voor beveiligde besturingssysteembestanden verbergen.
Dan kun je nooit die ntldr meer kwijtraken ;)

Laatst bewerkt:
Ik zie het zip bestandje niet, en in de bios staat hij op starten van af CDrom

alvast bedankt

O jee, het bestand is 32kb te groot.
Ik zal eens kijken op het internet of je daarvan kunt downloaden. Ik denk het wel.

Weet je wat.....stuur me even een pb'tje en mail je e-mailadres. Dan stuur ik het per mail.

hey, ik had dat probleem ook een keertje.
ik starte op met een opstartflop van win98 en toen tikte ik in "fdisk /mbr" en toen starte ik em weer op en toen deed ie het weer:).

:D Dat is handig om op te slaan.
En nu maar hopen dat Mulcoa die opstartdiskette in huis heeft.

even voor alle duidelijkheid, wat is een pbthje? persoonlijk bericht
en waar heb ik een opstartdiskette voor nodig als er een herstelfunctie bij xp zit?

graag een beetje uitleg

kan ik hem niet gewoon van mijn xp cd afhalen?

Zit ik nog even te kijken naar het opstarten, maar mijn hele cd schijf is verdwenen uit het eerste scherm, geen wonder dat ie niet wil starten, maar hoe krijg ik deze terug?

Laatst bewerkt:
waarom maak je gewoon niet met de pc waar je nu op zit een opstart flop kan toch ook ? of is dat een andere windows...

wat is een pbthje? persoonlijk bericht
Ja.
Dan doe je het op de manier zoals ik mezelf 2 keer gered heb.
Die opstart diskette is echter ook heel handig.

waarom kan het niet van de xp cd, dat is mij niet duidelijk,, en op deze pc zit w 2000 prof eng talig ook nog

gaan we niet een beetje aan het probleem voorbij? hij ziet mijn c schijf ook niet meer, en wat gebeurt er als ik gewoon windows op nieuw installeer zonder te formateren, is mijn hele config naar zijn wel bekende grootje?

wie weet raad?

waarom kan het niet van de xp cd
Als je het doet zoals ik omschreef dan gebruik je de XP cd.
Wat jij wilt, herstellen in Windows zelf waarschijnlijk, dat kan niet. Je kunt door dat missende file niet in Windows komen.
Probeer nou maar die 98 diskette of wat ik schreef.
Des te eerder ben je boven Jan.

dat is mij nu wel duidelijk, dud met een ouwe opstartdiskette dat ding aanslingeren, en what about dat mijn schijf niet te zien is waar windows op hoort te staan?

Ga even zoeken

Nou ik heb nog een oude opstart diskette gevondden, er in , er is geen geldige fat of fat 32 aangetroffen en dan het rest van het riedeltje

wat moet ik

Geplaatst door Elisa
Mij je emailadres sturen.

Hey Elisa, hoe moeten we jouw een mail sturen als je e-mail niet staat geschreven bij profiel en we jouw geen prive bericht kunnen sturen??
(ik wou je mailen om te vragen van of jij wist hoe het zat met de titel die je krijgt.

Toen ik net hier geregistreerd had dan was is junior member en na paar vragen te hebben beantwoord ben ik member, maar ik ga niet verder enne hoe kom jij aan jouw titel??(mega honorble ofzoiets)).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan