Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PvanNeerven

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Wie kan me helpen?

Vorige week had ik een eigenaardig verschijnsel op mijn pc.
Als ik de computer opstartte kwam er een zwart scherm met tekst. Het hele scherm vol.
Onderaan stond ergens een regel geselecteerd: Normaal opstarten.
Op de onderster regel stond dat windows na een bepaald aantal seconden zou opstarten en daarachter een teller, die meteen begon met aftellen.
Na de nul startte de pc inderdaad op maar kwam niet verder dan het openingsscherm,
met de tijdbalk.
Dan kwam het normale blauwe openingsscherm dacht ik, maar meteen viel alles weer weg en begon de tekst weer van voren af aan met onderaan de selectie "Normaal opstarten" en onderaan weer de teller.
Ik heb de zaak in een computerzaak laten repareren.
Toevallig hoorde ik van mijn dochter dat die precies het zelfde probleem had: de pc start niet door.
Toen ik het opstarten zag, was dit precies het zelfde scherm als ik had: zwart met veel tekst en : Normaal opstarten " en de teller onderaan.
Nu wil het toeval dat imijn dochter software voor een camera had geïnstalleerd en dat ik
dat toevallig ook had gedaan. En laat het nu precies dezelfde software zijn geweest.

Misschien is hier de software de schuld?
We hadden dezelfde software en ook dezelfde camera.

Vragen?
1. Hoe kunnen we zelf de pc weer opnieuw opstarten? ( Die van mijn dochter )
2.Wat denken jullie van de software, zou die de schuld kunnen zijn?
Groetjes,

Veel tekst

Het is nu wat lastig, want je PC start automatisch op. Je kunt dat uitzetten, maar je komt niet in Windows dus helaas.

Probeer eens te kiezen voor veilige modus. Staat bij je keuzes.

Eric.

P.S. waarschijnlijk een driver van de sotware die hij niet lust.

Laatst bewerkt:
Er gaat niets.
Veilige modus staat ook als mogelijkheid opgegeven, maar als je op F8 drukt gebeurt er niets. Er wordt weer gewoon afgeteld tot nul en dan start hij weer niet op.

F8

F8 is om dat menutje te krijgen. Weet niet uit mijn hooft wat het nummer is van veilige modus.

Er is ook een optie laatst werkende configuratie.

Eric.

Piet ik heb het zelfde probleem.

PvanNeerven zei:
Wie kan me helpen?

Als ik de computer opstartte kwam er een zwart scherm met tekst. Het hele scherm vol.
Op de onderster regel stond dat windows na een bepaald aantal seconden zou opstarten en daarachter een teller, die meteen begon met aftellen.
Na de nul startte de pc inderdaad op maar kwam niet verder dan het openingsscherm,
met de tijdbalk.
Dan kwam het normale blauwe openingsscherm dacht ik, maar meteen viel alles weer weg en begon de tekst weer van voren af aan met onderaan de selectie "Normaal opstarten" en onderaan weer de teller.
Toevallig hoorde ik van mijn dochter dat die precies het zelfde probleem had: de pc start niet door.
Toen ik het opstarten zag, was dit precies het zelfde scherm als ik had: zwart met veel tekst en : Normaal opstarten " en de teller onderaan.
Nu wil het toeval dat imijn dochter software voor een camera had geïnstalleerd en dat ik
dat toevallig ook had gedaan. En laat het nu precies dezelfde software zijn geweest.

Vragen?
Groetjes,

Piet, ik heb het zelfde probleem.

PvanNeerven zei:
Wie kan me helpen?

met de tijdbalk.

Vragen?
Groetjes,

Als ik mijn comp. opstart stop hij bij het bl.scherm en start opnieuw op enz.
Ik heb nog niemand gevonden die dit kan verhelpen.
Wat is er aan jou comp. gedaan zodat hij weer opstart?

Gr. Erik:(

Hallo E.de Vries,
Ik weet niet wat er aan de pc gebeurd is, maar hij doet het weer perfect.
Ik denk ook niet dat het een hele klus is geweest, je moet gewoon even weten hoe het probleem opgelost moet worden.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan