Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wisker

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2004
Omdat mijn computer niet zo heel snel is wil ik windows opstarten met zo weinig mogelijk onnodig geladen programma's in het geheugen. Dat is nodig voor de fotobewerking. Zelfs virus scannen en internet is niet nodig. Hoe doe ik dat zo snel mogelijk?
Ik dacht: msconfig en dan diagnostisch opstarten. Of laad ik dan te weinig?

Diagnostisch is niet helemaal de juiste methode denk ik..

Kijk hier eens:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=173272

Mocht je er niet uitkomen hoor ik het wel.

Overigens: met diagnostisch snoei je echt bijna alles eruit.. Kan wel; maar zorg ervoor dat je dan echt geen internetverbinding hebt bijvoorbeeld. En je kunt langzaam terug vinken (mocht je bijvoorbeeld wat nodig hebben voor USB, of beeldscherm etc..).

Laatst bewerkt:
Hier heb ik wat aan. Ik ga hiermee aan de gang. Als ik nou alles weggedaan heb, kan ik dan in het vervolg ook zo opstarten als ik een nieuwe gebruiker aanmaak?

Hier heb ik wat aan. Ik ga hiermee aan de gang. Als ik nou alles weggedaan heb, kan ik dan in het vervolg ook zo opstarten als ik een nieuwe gebruiker aanmaak?

Ja en nee.. Sommige dingen werken systemwide, dus voor alle gebruikers, en weer andere programma's starten per gebruiker op.

Of je moet alle opstartdingen verplaatsen.. maar sommige programma's zijn eigenwijs :D.

bios instellingen op laagste niveaus eventueel eerdere versie terugzetten

alle veeleisende hardware vervangen anders heeft het geen zin sowieso

laagste syteeminstellingen invoeren

boot met safe mode en internetoptie (f5 blijven indrukken tijdens opstarten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan