opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sloeberkejos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Hallo
Ik zit met een probleem

Als ik mijn pc afsluit start hij terug op,het duurt wel ongeveer een 5 tal minuutjes.
Is iets in de bios,ik weet het nit.
Is er iemand die mij van dat probleem kan afhelpen zodat ik mijn pc gewoon kan afsluiten,nu doe ik dat met de aan & uit knop
Ik werk met window xp prof
Groetjes jos

Da's idd. een optie, maar alleen als jij in het bios hebt gerommeld. Een goed werkende pc zal niet uit zichzelf biosproblemen krijgen, tenzij:
er nieuwe hardware en of software is geinstalleerd. Is dat zo?

Dit is ook nog een mogelijke optie.

hallo
Ja je hebt gelijk
ik heb in de bios geweest omdat hij de cd niet vond om de pc te formateren.
heb daar waarschijnlijk op iets geweest dat niet mocht,wat nu
Kunt u mij helpen aub.
groetjes jos

Da's godsonmogelijk vanachter een beeldscherm op "ik weet niet hoeveel kilometer" van jou verwijderd.
Je hebt een hele goede optie om de problemen in een keer te herstellen, alleen daarmee zijn ook de door de pc bouwer ingestelde biostweaks omzeep :
"de standaard waarden loaden".

Het bios kent een optie om de "standard values te resetten", daarmee is je probleem denk ik wel opgelost.

Wil je toch de ingesteldes waardes zoveel mogelijk terugkrijgen, dan heb je 2 opties. OF je belt de pc bouwer en laat hem online samen met jou het bios doorlopen OF je noteert nu alle waardes in het bios op een stuk papier (Kost je een kwartiertje).

Als je voor de laatste optie kiest, dan laad je daarna de stamdaard waardes en als de pc dan goed blijft werken, ga je regel voor regel de wijzigingen doorvoeren zoals deze er stonden VOORDAT je de standaard waardes terugzette.

Doe dat per onderwerp / regel voor regel per keer. Zo herstel je het bios naar zijn huidige settings en kom je er automatisch achter welke settings je hebt verkl**t. Immers, als je die t.o.v. de standaard waardes verandert, keert het probleem weer terug.

Ik zou kiezen voor het bellen naar de helpdesk van de pc bouwer.

Hallo
Bedankt voor de inlichtingen
zal het aan de bouwer vragen of hij kan helpen.
toch bedankt voor de hulp
groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan