opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Als ik de pc aanzet ,dan gaat hij uit en start vanzelf weer opnieuw op. Maar dan krijg ik steeds de melding van Time en Data opnieuw instellen. Doe ik dit in het nederlands,dan doet hij het niet,maar in het engels wel.Ik heb al systeemherstel gedaan en via windows naar de tijd gekeken,maar dat is allemaal goed.En start ik hem opnieuw op,dan heb ik weer het zelfde probleem. Dus mijn vraag is,hoe kan ik dit herstellen????
 
Tja...
Ik denk dat er haast maar één ding op zit. Alles backuppen en Windows er opnieuw opzetten.
 
Het kan zijn dat de (knoop)batterij op het moederbord leeg is. M.b.v dit batterijtje kunnen informatie zoals tijd en datum, maar ook bijvoorbeeld processorsnelheden onthouden worden. Zonder dit batterijtje zou de computer nog steeds moeten kunnen opstarten.
Wanneer je dit batterijtje vervangt zou de computer de tijd en datum weer moeten kunnen onthouden. Alleen ik begrijp het begin van je vraag niet helemaal. Start je computer ook niet op? Gaat hij bij het aangaan ook meteen weer afsluiten? Dan zou het ook nog een softwarematig probleem kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb je Windows 7? daar kan het ook aan liggen.
Sinds de laatste update heb ik ook last van een update die niet wil updaten en start mijn pc ook iets van 3 keer op uit zich zelf... Maar ik hoef dan geen datum opnieuw te instellen.
 
@gebruiker78
Tja...
Ik denk dat er haast maar één ding op zit. Alles backuppen en Windows er opnieuw opzetten.
Dat is wel erg kort door de bocht!
@Berendbotje
Wat ik niet begrijp in je startersposting is dat je zegt dat je pc steeds uitgaat en opnieuw opstart, hoe kun je dan de tijd veranderen en hoe zet je dan een herstelpunt terug?
Kun je iets duidelijker zijn?
 
Ik zet de pc dus aan,hij schakelt zich meteen uit,en start vervolgens weer automatisch op. Dan krijg ik vervolgens de melding van Data en Time is invalid.dan ga ik naar F10 naar het boot menu en verander weer de tijd en datum.Je kunt kiezen uit een aantal taalkeuzes.Als ik voor nederlands kies,dan kan ik niks.Maar kies ik daarintegen voor engels,dan doet hij het wel .En kan ik dus Datum en tijd veranderen.Als dit goed staat,dan kan ik ook weer op internet,vandaar.Maar nogmaals,als ik de pc aan zet kom ik steeds dit probleem tegen.Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
 
Dan zal idd je CMOS-batterij (CR2032) leeg zijn zoals @Timmmy al aangaf. Als die batterij leeg is dan verliest het Bios ook haar instellingen en gaat terug naar de basisinstellingen, waaronder de datum en tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan