Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverstraten

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Sinds kort krijg ik bij het opstarten van de computer, links onder op het scherm twee namen te zien.

Om verder te kunnen opstarten moet ik een van de twee kiezen en een wachtwoord invoeren, maar dat ben ik kwijt, met wat heen en weer klikken krijg ik de mogelijkheid om met een pincode (die ik ooit heb aangemaakt) verder opstarten.

Mijn vraag is nu hoe krijg ik hem weer in de oude situatie. Die was opstarten zonder iets te hoeven invullen, dus zonder wachtwoord en/of code

Wie kan mij helpen,

Groeten,
Johan

Heb je nog systeemherstelpunten of een systeemkopie van de situatie toen alles nog normaal werkte?

Helaas, ik heb een herstelpunt gevonden van 1-4-2023, maar toen zat de fout er al in.
Heb het herstelpunt toch uitgevoerd, maar zonder resultaat.

Ik heb de stappen gevolg van de link die u mij stuurde, maar zonder resultaat.

Ben verder gaan zoeken, en van alles gedaan, accounts proberen te verwijderen, maar dat lukten niet, nieuwe accounts toegevoegd, weer verwijder de zaak weer resetten, niets hielp. Anderen namen en wachtwoorden gebruikt, het werd van kwaad erger om er moedeloos van te worden.
Wat ik nou precies gedaan heb weet ik niet maar ik had de computer uitgeschakeld en de moed op gegeven, na even later weer gestart en wat schetst mijn verbazing, geen namen meer links onder op het scherm en bij het gebruik van het vierde ww starten hij op
Nu aangepast dat hij weer opstart zonder code of ww en hij is weer als vanouds.

Maak nu toch een nieuw account met administrator rechten aan en log er minimaal 1 maal op in en weer uit.
Dan weet u van dat 2e account iig het wachtwoord.

Wordt het normale account een keer corrupt en kun je er niet in dan heet u met het nieuwe account een extra kans om toch overal op de pc bij te komen.
Als je 1x op het "normale account weer geweest bent" dan staat bij een herstart het login scherm van dat account al klaar, dat er links nog een 2e naam van een andere account staat maakt voor het inloggen niets uit.
Tis een eigen keuze om dat te doen, maar wel een om aan te raden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan