Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Nadat geen enkel programma (ook systeemherstel niet) meer wilde opstarten, heb ik de PC opnieuw opgestart en dat lukte niet, dus geprobeerd in de Veilige Modus en dat lukte dus ook niet. Nu knippert er in de linker bovenhoek alleen nog een J. Geen idee wat ik hhier me moet, dus heb ik een opstart CD (niet van Windows) gebruikt en die is nu de HDD aan het testen en hopelijk herstellen.

Update: Die controle heeft ook helemaal niets opgeleverd, dus wat nu?

Laatst bewerkt:
Ik heb met ventoy een bootable stick gemaakt, met diverse tools, zoals Hiren's BootCD.

Met zo'n bootable disk opstarten en kijken of je de hd kunt bereiken.

screen_bios2.png

Als de pc wel start met een opstart cd, zoals u gedaan heeft, dan zit het probleem wellicht in de HD/SSD waar mee de pc/windows wil starten.
U heeft systeemherstel l geprobeerd en dat heeft niets opgeleverd.
De kans is dus groot dat de HD/SSD waarmee de pc wil starten kapot is.
Probeer eens wat Krullebol hierboven voorstelt: een Hirens bootalbe CD of SSD maken, daar de pc mee starten en dankijken of de HD/SSD te lezen valt. Als dat ook niet lukt is de HD/SSD waarschijnlijk overleden.

Er is, althans voor mij, iets vreemds aan de hand (zie bijlage). Ik heb 2 PC's, beiden met hetzelfde probleem. De oude heb ik in de Veilige Modus gekregen en vervolgens Systeem Herstel gedaan en dat is gelukt. Mijn nieuwe PC is dat niet gelukt, Nou heb ik de schijf waar Win7 opstaat ff in mijn oude PC gezet en daar dus die Printscreen gemaakt. Nou is die schijf 500 GB, dus wil ik graar weten hoe die op 2015,21 komt en wat moet ik daar nu mee?

Bijlagen

Hij heeft geen drive letter en geen naam.
Geef hem eens een driveletter en een naam en kijk wat er dan aangegeven wordt.
En als dat gelukt is, kijk dan eens wat er op staat met de Verkenner.

Hij heeft geen drive letter en geen naam.
Geef hem eens een driveletter en een naam en kijk wat er dan aangegeven wordt.
En als dat gelukt is, kijk dan eens wat er op staat met de Verkenner.
Dat was dus ook mijn gedachte, maar nee ik kan die alleen verwijderen.

Jij zegt 500 GB?
Wat staat er dan op die schijf Disk 1? Volgens internet zou je alles op die schijf moeten back-uppen en dan kiezen voor volledige formattering (long format). Srpchulp heeft hier verstand van.

Jij zegt 500 GB?
Wat staat er dan op die schijf Disk 1? Volgens internet zou je alles op die schijf moeten back-uppen en dan kiezen voor volledige formattering (long format). Srpchulp heeft hier verstand van.
2 parties, 1 x 100 GB met Windows en 1 partitie met bestanden

Die staat al geinstalleerd op mijn oude PC, maar hoe gebruik ik dan op mijn nieuwe? Ik krijg een foutmelding op mijn nieuwe PC BOOTMGR is missing.

Maar hoe dan? Ik kan er helemaal niet op, dus kan ik daar die link ook niet aanklikken. Als ik nou gewoon in de nieuwe PC kon dan had ik helemaal geen hulp nodig, maar het probleem is dat ik gewoon helemaal niks kan. Installatie cd van windows werkt ook niet.

Maar hoe heeft u dan dat Computer managent overzicht gemaakt?
OP die PC bedoel ik een partition manager installeren (als die er al niet op staat) en die partion manager laten kijken wat ie van die HDD vindt. Die kan ook meer informatie erover geven, zoals hoe groot ie werkelijk is en welke partities er op staan, ook als er geen driveletter is toegekend.

Daarnaast kunt u met die partition manager een opstart cd maken waarmee het BOOTMGR probleem mogelijk opgelost kan worden.

Nou heb ik de schijf waar Win7 opstaat ff in mijn oude PC gezet en daar dus die Printscreen gemaakt
later...
Computer overzicht heb ik gemaak door ff tijdelijk de HDD uit de oude ff in de nieuwe te zetten.

Hier klopt iets niet! Jij zegt: schijf uit oude pc in de nieuwe pc gezet en daar de screenshot van schijfbeheer gemaakt.
Feit is: Dan zit je toch in een OS en kunt daar een partition manager installeren en dat die daar kijkt naar die schijf met die vreemde gegevens.

Computer overzicht heb ik gemaak door ff tijdelijk de HDD uit de oude ff in de nieuwe te zetten. Moet zijn nieuwe in de oude.

Die partion manager kan ik alleen met de betaalde versie een bootcd maken.
Ik kan er verder niet veel mee (zie bijlagen)
Ik denk dat er niets anders op zit dan een schone Windows installatie.

Bijlagen

Inderdaad, een boot-cd maken kan alleen met de betaalde versie; sorry.
Maar voordat u windows opnieuw gaat installeren. Heeft u al geprobeerd om de niet werkende pc, met de HDD erin, te starten met de Hirens boot cd (zoals Krullebol hier boven voorstelde) en dan te kijken of daarmee de HD qua inhoud bekeken kan worden. Overigens zit er in die Hirens bootcd ook een partition manager.
Als dat allemaal niet lukt, dan zal een verse Windows installatie waarschijnlijk ook niet lukken.

Het heeft allemaal niets opgeleverd. Ook krijg ik steeds weer die melding over BOOTMGR.
Ik ga nu Win installeren op de 2de HDD en dan kijken wat er dan op de eerste nog staat. Dat lukt ook niet, want een apparaat is niet toegankelijk.

Laatst bewerkt:
Dan kunnen we de conclusie trekken zoals ik die in mijn eerste bericht gaf: de HD is dood.
Ik ben benieuwd of er nog genoeg leven in die tweede hd zit.

De HDD waar Windows op had moeten staan lijkt helemaal leeg te zijn en daar ben ik nu mee bezig na een heel gedoe opnieuw Windows te installern, wat erg moeizaam ging, maar toch niet onmogelijk. ben beniweuwd wat er verder nog op beide HDD's staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan