Opstartherstel/problemen Windows Vista.

• Onderwerp starter Onderwerp starter AXAD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AXAD

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht welke nu +- 3-5 maanden oud is.
Dit is een redelijke Toshiba Satallite.
Hij draaide tot nu toe goed en hij word alleen gebruikt om mails te lezen(met hotmail) en flash spelletjes te spelen.(zoals die van 'spele.nl')
Hier heb ik niets op gedownload of geinstalleerd wat buiten het standaart pakket zat.
Nu kan ik mijn laptop niet meer opstarten en zegt hij dat ik een opstart herstel moet doen, tenzij de stroom tijdens het opstarten is uitgevallen(wat niet het geval is/was) en ik dus het systeem normaal kan opstarten.
Zodra ik in het opstartherstel ga gaat hij zoeken naar problemen en kan ik mijn laptop uren aan laten staan zonder enig resultaat.
Kan iemand mij hiermee helpen?:confused:
Ik begrijp er zelf werkeljk niets van,

AD

Druk tijdens de opstart eens herhaaldelijk (2x per seconde) - en blijf dit doen, totdat de machine in de veilige modus start.
Kies daar de optie 'Windows starten met de laatst bekende..................' etc. etc.en druk op Enter.

Druk tijdens de opstart eens herhaaldelijk (2x per seconde) - en blijf dit doen, totdat de machine in de veilige modus start.
Kies daar de optie 'Windows starten met de laatst bekende..................' etc. etc.en druk op Enter.

Sorry, ik volg je even niet, tijdens het opstarten moet ik op - drukken?(naast '+='?)
De machine kan uberhoubt niet opstarten, ik krijg twee opties, normaal opstarten(waarna ik automatisch in het opstart herstel beland) of het opstart herstel gebruiken om eventuele problemen op te lossen.

Excuses, een paar lettercombinaties vielen weg / vergat ik te typen:

tijdens het starten op F8 drukken.

Het bericht had dus moeten zijn:

Druk tijdens de opstart eens herhaaldelijk (2x per seconde) op de F8 toets - en blijf dit doen, totdat de machine in de veilige modus start.

Excuses, een paar lettercombinaties vielen weg / vergat ik te typen:

tijdens het starten op F8 drukken.

Het bericht had dus moeten zijn:

Druk tijdens de opstart eens herhaaldelijk (2x per seconde) op de F8 toets - en blijf dit doen, totdat de machine in de veilige modus start.

Oke, Wanneer precies?
Als ik het opstartscherm van toshiba zie? (met opties tot toegang naar boot menu)
of tijdens dat hij vraagt hoe ik hem wil opstarten(normaal opstarten of het foutherstel draaien).

Vanaf het moment dat het scherm aangaat en je de eerste tekst te lezen krijgt.

Oke, ik kom nu in het menu wat je bedoelt denk ik.
"geavanceerde opstartopties".
Wat moet ik nu doen?

Als het goed is dan staan er vele opties en één ervan luidt:

Winsdows starten met de laatste bekende en goed werkende instellingen...................

(of woorden van soortgelijke strekking, ik kan die zin maar niet onthouden........)

Laatst bewerkt:
Ja, dit klopt wel, ik wacht nu af en EDIT wel als ik hulp nodig heb.

EDIT: Hij reageert niet en het beeld blijft zwart(wel verlicht, snap je?)
Wat moet ik nu doen?

Laatst bewerkt:
Kan je de pc opstarten met de windows cd of dvd zonder een installatie te starten?
Bij vista heb je als het goed is de optie overige en dan opstartbestanden controleren of iets dergelijks.
Je kan verschillende dingen laten controleren, maar dan moet ie wel willen starten.

Ik heb hem al weg gebracht, er zat een systeem fout in het opstart bestand ofzo...:confused:.
Wel zonde, dit gaat me geld kosten, want ik heb zelf geen licentie/drivers.
Dit kan closed worden, bedankt voor jullie hulp!

Ik heb hem al weg gebracht, er zat een systeem fout in het opstart bestand ofzo...:confused:.
Wel zonde, dit gaat me geld kosten, want ik heb zelf geen licentie/drivers.
Dit kan closed worden, bedankt voor jullie hulp!

Ik heb nu het zelfde probleem,
- wat hebben ze precies gerepareerd
-hoeveel heeft het gekost
-hoe lang bleef u laptop weg?

Alvast vriendelijk bedankt, ik heb uw hulp snel nodig!

grt

Hoi,
maak zelf een nieuw topic aan met jouw specifieke probleem,dit topic is 2 jaar oud.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan