Opstartherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Berichten
436
Elke keer als ik mijn laptop (met Vista) aanzet, gaat er bij het opstarten "Opstartherstel" lopen. Dit proces duurt vele minuten en kan niet geannuleerd worden. Bij het afsluiten gebeurt iets dergelijks, en als ik de laptop de volgende keer opstart, begint het weer van voor af aan....

Wie weet hoe ik dit proces succesvol af kan ronden, of misschien ergens uit kan schakelen?
 
maar je kan verder wel gewoon zonder problemen werken op de pc?
 
Dat klopt Jelpot, maar het is natuurlijk wel vervelend dat ik na het aanzetten van mijn laptop eerst meer dan 10 minuten naar een blauw balkje moet kijken voordat er op kan werken. Ik zou dan natuurlijk eerst koffie kunnen gaan zetten ofzo, maar ik zie het probleem toch liever écht opgelost! :)
 
ja, ik begrijp goed dat je het probleem gewoon opgelost wil zien hoor :p
het was gewoon maar even om te weten omdat ik het raar vind dat je dan wel gewoon altijd kan werken.

Het is dus niet chkdsk dat draait?(schijfcontrole dus)

het is toch geen hp ofwel? en heb je juist een installatie van sp1 voltooid?
of wat heb je gedaan voordat dit is beginnen gebeuren?
 
Na verloop van tijd kan ik inderdaad wel gewoon er op werken.
Het is trouwens een Compaq laptop.
En wanneer het begonnen is, weet ik niet precies. Misschien inderdaad wel na het downloaden van SP1, ik heb automatische updates aanstaan, dus wie weet...
Ik hoor het graag als je weet wat het zou kunnen zijn! :cool:
 
bij hp is het namelijk een bekend probleem maar jij hebt een compaq.
bij hp moest je dan de bios updaten omdat er een conflict was met sp1 maar ik weet niet of het bij jou ook zo zou zijn daarom kan je misschien eerst eens proberen om met systeemherstel een aantal dagen terug te gaan :thumb:
 
Volgens mij zijn HP en Compaq al een tijdje één bedrijf, dus misschien moet ik toch die BIOS-update proberen? Weet jij ook waar ik dat kan vinden en hoe dat precies werkt?
 
ja ik was me al aan het afvragen of compaq nu iets te maken heeft met hp of niet maar volgens jou is dat wel zo :p

wel, als je me het volledig type geeft van je laptop kan ik even op zoek gaan naar de update :thumb:
(normaalgezien moet je die gewoon gaan afhalen van de site van compaq en het zal waarschijnlijk ook gewoon een exe-bestand zijn dat je gemakkelijk kan uitvoeren)
 
Het is een Compaq Presario C700. Ik zal zelf ook even zoeken, maar stel je hulp zeer op prijs!
 
Dat is graag gedaan hoor ;)

maar heb je nog een iets specifieker type laptop wat de 700C is een serie van pc's en laptops en is daarom nogal algemeen :confused:
 
Hoi Jelle, sorry voor de late reactie, er kwam wat tussen en ik kon het eerlijk gezegd goed vinden. Op de onderkant staat inderdaad nog iets wat lijkt op een aanvullend typenummer: C740ED

Kan je daar wat mee?
 
ok, hier is de link: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=nl&dlc=nl&cc=nl&product=3663032&

ik veronderstel dat je gewoon windows vista (32 bits gebruikt) dan moet je dus daarvoor kiezen.
als je 4Gb ram geheugen hebt zal je waarschijnlijk een 64bits hebben maar ik veronderstel van niet.

Dan kan je gewoon een nieuwe bios versie gaan downloaden en de uitleg zal er waarschijnlijk wel bijzitten :thumb:
(en ja, het lijkt me inderdaad dat compaq en Hp iets met elkaar te maken hebben :D)
 
Hoi Jelle,

Ik heb de BIOS geupdate. Dat ging allemaal prima, ik kreeg netjes een melding dat ie van F24 naar F34 ging. Maar na een paar keer opnieuw opstarten was het probleem nog steeds aanwezig.

Het lijkt erop dat het ook aan de updates ligt: die krijgt ie om één of andere reden niet allemaal geïnstalleerd. Zie bijgaande screenshot....
 

Bijlagen

  • Updates mislukt.jpg
    Updates mislukt.jpg
    38,7 KB · Weergaven: 142
probeer hetvolgende dan eens:

1. Klik op Start
2. Klik op Uitvoeren
3. Type het commando "CMD" (Zonder aanhalingstekens) en klik op OK
4. Type:
net stop wuauserv [Enter]
Dit stopt de Automatische Windows Update Service die op dit moment de database in gebruik heeft.
5. In hetzelfde venster gaan we nu naar de Windows directory - Type:
CD \Windows [Enter]
Indien je een melding krijgt van "Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden." is Windows in een andere map geinstalleerd. Je kunt dan het commando SET [Enter] in het dos venster uitvoeren en naar de optie "windir" kijken. Dan doet geeft u een CD naar die map.
6. Type:
Rename SoftwareDistribution SoftwareDistribution_OLD
Dit hernoemt de map met de database.
7. Klik op Start en ga naar het Configuratiescherm.
8. Klik op Software (Klik in het linkerscherm op "Categorieweergave" als u dit niet ziet)
9. Scroll naar beneden en klik op "Windows Installer 3.1 (KB893803)"
10. Klik op de knop verwijderen. Nadat deze is verwijderd starten we de PC zoals gevraagd wordt opnieuw op.
11. Probeer nu opnieuw de updates te downloaden en te installeren.
 
Jelle, bedankt voor je snelle hulp, en dat op tweede kerstdag! :thumb:
Ik ben natuurlijk meteen je oplossing gaan proberen, maar krijg bij het eerste commanda al een melding "Systeemfout 5 Toegang geweigerd" terwijl ik toch echt ben ingelogd met systeembeheer-rechten.... :(
 
Ach ja, 2e Kerstdag...
Ik van men 1e Kerstdag dan al met volle teugen genoten :D
Toch vandaag ook lang uitgeslapen dus ;)

krijg je dus al de foutmelding als je cmd wilt opstarten of wanneer je het command wilt uitvoeren?

wel hoe dan ook, volg eerst eens deze stappen en probeer het dan nogmaals :thumb:
 
Mijn broertje heeft de automatische updates van Vista uit weten te schakelen, dus het probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken! :thumb:
 
door de automatische updates uit te schakelen is het opgelost geraakt?

Maar ja, goed dat het dan opgelost is :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan