opstartherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

robignonjoost

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Berichten
6
hoi,

Ik zit (denk ik) ongeveer met een dik probleem...
een tweetal dagen geleden bleef mijn laptop (hp mobile workstation compaq 8710w) haperen.
ik heb hem kunnen uitzetten maar kreeg hem niet meer aan. elke keer als ik hem opstarte kreeg ik een melding dat ik hem oftwel kon opstarte met opstartherstel of op de normale manier. Als ik op de normale manier klikte, startte hij verder op maar sprong hij iets later terug naar het beginscherm. Als ik op opstartherstel klik, is hij eventjes bezig en geeft hij iets later de melding dat het probleem niet automatisch is op te lossen. Er staat ook wel bij dat als er een mp3 speler of fototoestel is op aangesloten, dat ik hem moet loskoppelen. Dit was wel het geval bij mij. Er was op het moment van haperingen een ipod op aangesloten.

Dit zijn de details van het probleem
Deze computer kan niet automatisch worden hersteld.
Probleemhandtekening:
- Gebeurtenisnaam van probleem: StartupRepairV2
- Probleemhandtekening 01: Autofailover
- Probleemhandtekening 02: 6.0.6000.16386.6.0.6001.18000
- Probleemhandtekening 03: 6
- Probleemhandtekening 04: 458759
- Probleemhandtekening 05: CorruptVolume
- Probleemhandtekening 06: MissingOsloader
- Probleemhandtekening 07: 0
- Probleemhandtekening 08: 1
- Probleemhandtekening 09: WrpRepair
- Probleemhandtekening 10: 0
Versie van het besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-probleemhandtekening: 1033

Ik kan na het opstartherstellen op 'opties voor systeemherstel' klikken. Hierbij vind ik 5 mogelijkheden : opstartherstel (wat dus niet werkt), systeemherstel, windows complete pc terugzetten, hulpprogramma windows geheugencontrole en opdrachtprompt.
Mijn vraag is : wat kan ik doen zonder alles van mijn laptop te gooien?
als er nog meer gegevens over de laptop nodig zijn, wil ik ze je gerust geven.
alvast bedankt
mvg
 
probeer eens nadat je de aanknop hebt gedrukt zo vaak mogelijk op F8 te drukken, zo kom je in het windows geavenceerd opstarten menu, kies voor veilige modus, doe vanuit daar systeemherstel.
gaat dat niet? dan kan je vanuit veilige modus alles op externe schijven zetten
 
Ik heb eenzelfde probleem gehad.
Oplossing:
-Opdracht Prompt gebruiken
-Hier met "Robocopy commando's" je bestanden en mappen naar een externe hard-disk schrijven (voor robo-copy commando's in dos even internet afspeuren)
-Daarna computer helemaal opnieuw instaleren.

Succes!
 
Ik heb eenzelfde probleem gehad.
Oplossing:
-Opdracht Prompt gebruiken
-Hier met "Robocopy commando's" je bestanden en mappen naar een externe hard-disk schrijven (voor robo-copy commando's in dos even internet afspeuren)
-Daarna computer helemaal opnieuw instaleren.

Succes!

hij komt niet in windows... (normaal) dus zal hij tog even veilige modus moeten doen.

of met een boot disc (ubuntu fedora ofsow) en dan bestanden back uppen
 
hij komt niet in windows... (normaal) dus zal hij tog even veilige modus moeten doen.

of met een boot disc (ubuntu fedora ofsow) en dan bestanden back uppen

Voor de opdrachtpromp hoef je ook niet in windows..
In het opstartherstel menu zit een optie met opdrachtprompt..
 
Opstarten van Vista installatieDVD.
Kiezen voor Opstart-reparatie.

Handleidingen: (o.a.) hier

Tijs.
 
eerst en vooral, bedankt voor de snelle reacties:) had ik echt niet verwacht
dan, bestaat er soms een manier waarbij ik niets op externe schijven moet zetten? Want ik heb nog al eens problemen gehad met pc's en iedere keer kreeg ik te horen dat ik alles moest verwijderen of opnieuw installeren.. maar uiteindelijk bleek het dan gewoon een klein foutje ergens te zijn. Over dit geval weet ik het nu wel niet of het al dan niet een klein foutje is, maar ik (en zoals iedereen denk ik) wil het mij niet nog eens riskeren dat ik alles wegdoe voor niets uiteindelijk.
En vista helemaal opnieuw installeren gaat moeilijk gaan denk ik, ik heb namelijk office moeten downloaden en ik weet niet of ik dit nog eens kan doen.
Hopelijk hebben jullie een oplossing
nogmaals bedankt voor de reacties!
 
Opstart-reparatie (zie mijn vorige posting) zal geen aanpassingen doen als het gaat om geïnstalleerde programma's etc. Die kun je dus in ieder geval proberen.

Tijs.
 
Voor de opdrachtpromp hoef je ook niet in windows..
In het opstartherstel menu zit een optie met opdrachtprompt..

dat is waar, maar veilige modus eerst proberen of een boot cd is vele malen makkelijker toch? :p
 
Ok, er werd dus vermeld dat hij niet op kon starten met aangeschakelde hardware(ipod, etc)

Weet je nu zeker dat alles eraf is gehaald? zeker dan dat je geen sd-kaartjes en dergelijke bent vergeten?

Start dus gewoon de pc op met het broodnodige, al de rest schakel je af...

Verder zijn er al vele tips gegeven die je kan proberen om je windows installatie te repareren voordat je misschien gaat beslissen opnieuw te installeren ;)
__________________
 
hoi.
sorry voor late reactie, heb het wat druk gehad...
@denties, ik heb geen Vista installatieDVD... alles was reeds geïnstalleerd, ik moest gwn nog office downloaden.
@mastermindzh, ik geraak wel op het windows geavanceerd opstartmenu, maar ik kan windows niet opstarten, ook niet via veilige modus ofzo..
nog enige tips?:)
 
Lijkt me van wel, maakt zelfs niet echt uit welke taal Vista je gebruikt voor je reparatie. Natuurlijk liefst een NL versie gebruiken.

Tijs.
 
hallo,

kheb dus geprobeerd via een vista repair file, ma da komt nog altij op hetzelfde neer...
en khad ook geprobeerd via cdrom van vista, ma da was vista home terwijl ik vista business heb. Ma ik denk da da ook hetzelfde ga weergeven... alé ja, hij doet altij startup repair en hij vindt geen problemen of iets, ma als hij dan terug opstart komt er altij ne flits van een blauw scherm en start hij direct opnieuw op en gaat hij naar opstartherstel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan