opstartmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopie88

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
53
hoi hoi,

ik heb laatst win xp home geinstalleerd en nu krijg ik als ik opstart de keus tussen xp home en professional. hoe kom ik hier vanaf, want doe niks meer met professional.
 
Die kan er alleen af als je de harddisk formatteerd.
Er is wel een manier om de dual-boot uit te zetten, maar de xp prof blijft dan wel nutteloze harddisk ruimte innemen.
Formatteren en herinstalleren van home is de beste optie.
 
Kijk hier even voor de nodige info. :)
Leuke link in een link. :D
Het antwoord van Paul-RT is het juiste, want één van de twee Windows moet van de schijf af.
De aanpassing van de boot.ini is puur cosmetisch (en kan bij vergissingen nogal vervelende gevolgen hebben, zoals blijkt uit de linken van Admin_Frisian).

@Admin_Frisian: "/fastdetect /noexecute /optin" in de boot.ini heeft betrekking op de instellingen van Preventie van gegevensuitvoering (Data Execution Prevention, DEP).
 
Je moet goed weten wat je doet inderdaad maar de gehele hardisk formatteren lijkt mij niet echt nodig.
Maar ja, zo leiden er meer wegen naar Rome. :)

TS mag er zijn/haar voordeel mee doen.
 
Ja en nee.. XP home en XP Pro lijken erg veel op elkaar. Zoveel; dat er waarschijnlijk bestanden overschreven zijn. En als je de dualboot weghaalt gebruikt XP Pro gewoon zijn bestanden en van XP home is eigenlijk toch niets meer over.

Bij een 98/XP installatie was een format inderdaad raadzaam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan