Opstartprobleem ASUS P5KC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton de Graaff

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2008
Hallo,

Ik heb deze week een nieuw moederbord gekocht te weten de ASUS P5KC. Nu bleek dat mijn oude windows HD niet meer wilde opstarten dus heb ik er een nieuwe HD ingezet en tevens een Sata DVD R/W.

Huidige configuratie:

MB : ASUS P5KC
geheugen : 8 MB
HD : Samsung Spinpoint 320GB 7200rpm SATA2 16mb p/n HD321KJ
DVD : SATA DVDbrander Samsung SH-S203D

Als ik nu de computer opstart krijg ik de volgende melding :

PRI MASTER HARD DISK: S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace.
F1 to resume

Druk ik op F1 dan start het systeem gewoon op. Heb al een paar dagen lopen zoeken naar bovenstaande melding op internet maar kom deze nergens tegen. Wat mij wel opvalt is dat XP regelmatig vreselijk traag wordt, soms moet ik wel 5 minuten wachten voordat ik weer wat kan doen. Daarnaast hoor ik op zulke momenten om de paar seconden een tik vanuit de HD.

Kijk ik in windows apparaatbeheer dan zie ik dat de Sata drivers geinstallerd zijn.
IDE ATA/ATAPI-Controllers
Intel(r) ICH9 2 port Serial ATA Storage Controller 1 - 2921
Intel(r) ICH9 2 port Serial ATA Storage Controller 1 - 2926

Iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen ?

Vriendelijke groet,

Ton de Graaff

S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace.

ik weet niet hoor maar volgensmij staat je schijf op dood gaan...
test hem een met HD Tune of een programma van de Fabriek van je HDD.....

(hij zegt dus dat je Hardeschijf slecht is en dat je een back-up moet maken en ergens anders moet opslaan (als ik het goed heb:p))

en je hebt niet veel geheugen :D
8MB ik HOOP dat je 8GB bedoelt.

Laatst bewerkt:
dat klopt wat blueray zegt.
ik zou em lekker terug brengen voor een andere.

Mijn pc is kapot gegaan.. toen ik hem na 4 maanden van asus (moederbord) terug kreeg duurde het ... lang (45 min ongeveer) voordat ik xp opgestart had.. er stodn ook heel veel op omdat het normaal al 6 min duurden maar je moet je hdd ff formateren... plug hem in een andere com puter en kijk of het dan werkt.. je bus snelheid kan kapot zijn.. bios upgrate kan helpen en andrs zou ik je procesoor maar eens gaan testen..

met vriendelijke groet lightnings.. zeg maar light

( met 8 mb geheugen denk ik dat mijn pc nu (normaal 1 min opstarten) het ook in 8 doet.. ik hoop inderdata dta je 8gb hebt anders is dat ding ehct niet vooruit te branden.. het kan dus die tik ook veroorzaken.. omdat als je erg weinig geheugen hebt kan windws een wiselbestand maken en dat die hd van jouw "overtoeren"maakt

light

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan