opstartprobleem "bestand niet gevonden"

Status
Niet open voor verdere reacties.

JM007

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Op onze hoofdpc krijg ik bij het opstarten het bericht "Windows kan niet worden gestart,bestand niet gevonden WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM".

Dan wordt er gevraagd om de originele cd-rom aan te brengen en de herstelprocedure te starten.Dat doe ik dus , dan kan ik kiezen tussen "installeren" ,"herstellen" en "afsluiten".

Ik neem dus herstellen ,en vanaf hier weet ik niet meer wat ik moet doen : Bij welke windows installatie wil u zich aanmelden C:\WINDOWS ...hier moetek dan iets typen,geen idee wat.

Iemand die weet wat ik dan moet doen?

Vraagje: krijg je ook geen XP logo in beeld e.d.? Want het lijkt sterk op het probleem wat ik had onlangs.
Ik startte de PC op; kwam een zwart scherm met deze melding inderdaad. (overigens kreeg ik 'm pas na een bootdisk te hebben gebruikt)
Noch normale modus/veilige modus deden 't bij mij, doet de Veilige Modus het bij jouw wel? Ik schat in van niet...maar ik heb de oplossing wel gevonden.

Dit hielp bij mij

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;307545

LET OP: volg de instructies precies op zoals ze er staan...bij mij is het gelukt!
:thumb:

Geplaatst door Berjos3
Vraagje: krijg je ook geen XP logo in beeld e.d.? Want het lijkt sterk op het probleem wat ik had onlangs.
Ik startte de PC op; kwam een zwart scherm met deze melding inderdaad. (overigens kreeg ik 'm pas na een bootdisk te hebben gebruikt)
Noch normale modus/veilige modus deden 't bij mij, doet de Veilige Modus het bij jouw wel? Ik schat in van niet...maar ik heb de oplossing wel gevonden.

Dit hielp bij mij

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;307545

LET OP: volg de instructies precies op zoals ze er staan...bij mij is het gelukt!
:thumb:

Bedankt voor je antwoord , dit lijkt inderdaad het probleem te zijn , maar het probleem is dat ik niet voorbij de eerste stap geraak "Bij welke windows installatie wil u zich aanmelden C:\WINDOWS druk op enter om te annuleren" ,ik kan dus met andere woorden niet beginnen met md temp en copy c:\ oprachten in te tikken voor dat ik hier voorbij ben.
Een idee wat ik hier dan moet intikken?

Druk 1 in...volgensmij was dat 't bij mij, ik neem aan dat je 1 XP installatie erop heb staan?

...en mocht je bij de eerste kopie regel een melding krijgen dat het bestand niet is gevonden: ga gewoon door! Dus gewoon doorgaan met plakken/kopiëren.
Ik hoop dat 't lukt, bij mij in ieder geval wel.

ik heb gewoon eens "R" ingetikt en dan kreeg ik de vraag "geef een installatienummer in " , dan heb ik gewoon 1 ingegeven en dan kon ik beginnen met opdrachten in te geven,mag ik dat zo wel doen?

Volgende probleem : ik heb al md tmp ingetikt , dan zou ik copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak ,maar het probleem is dat blijkbaar gans mijn toetsenbord anders werkt , ik geraak niet aan een ":" waardoor ik c:\ al nie kan intikken :confused:

Geplaatst door Berjos3
Druk 1 in...volgensmij was dat 't bij mij, ik neem aan dat je 1 XP installatie erop heb staan?

ah had deze reply niet gezien :) , nu blijkt alleen mijn gedesorienteerd toetsenbord nog een probleem te zijn :confused:

heb je een qwerty of azerty toetsenbord?
Die : staat normaal nu onder de M: probeer maar eens.

Eerste deed je goed idd. (met die 1)
Tweede...vaag...heel raar...hopelijk weet iemand daarvoor een oplossing

Geplaatst door jean42
heb je een qwerty of azerty toetsenbord?
Die : staat normaal nu onder de M: probeer maar eens.

azerty

Onder de M staat een ; geen : , mag ik ook c;\ gebruiken ??Nee waarschijnlijk?

Kan ik trouwens niet ergens die toetsen instellen om ze te laten werken zoals ze in windows werken want alles intikken gaat echt traag op deze manier :(

Laatst bewerkt:
; mag je niet gebruiken.
heb je alle toetsen geprobeerd of je die : vindt?

Geplaatst door jean42
; mag je niet gebruiken.
heb je alle toetsen geprobeerd of je die : vindt?

Ja zelfs alle toetsen in combinatie met ctrl+alt,echt wel dom dat ik hierdoor vastzit :eek:

Geplaatst door jean42
en de shift toets met combinatie van?

aha met shift + m krijg ik : ,bedankt!Nu ga ik alles intikken en zien of het werkt :cool:

Cheers

Ik dacht toen straks ook M getypt te hebben en dat doe ik met shift m.
Volgende keer typt ook shift erbij.

als ik copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak intik krijg ik al het bericht "kan bestand niet kopieren" :confused: , zal toch maar verder gaan zeker je weet nooit wat het uithaalt ?

Hij voert "sommige dingen" uit ,alles wat met system te maken heeft voert hij niet uit :confused:
Hier een lijstje

md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak NEE
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak JA
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak JA
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak JA
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak JA

delete c:\windows\system32\config\system JA (geen bevestiging)
delete c:\windows\system32\config\software JA (geen bevestiging)
delete c:\windows\system32\config\sam JA (geen bevestiging)
delete c:\windows\system32\config\security JA (geen bevestiging)
delete c:\windows\system32\config\default JA (geen bevestiging)

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system NEE
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software NEE
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam JA
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security JA
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default JA

Daarna moet ik volgens die oplossing "exit" nemen en heropstarten maar dan krijg ik weer de eerste error
Windows kan niet worden gestart,bestand niet gevonden WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM :rolleyes:

Het ziet ernaar uit dat er uiteindelijk niks anders zal opzitten dan formateren (hopelijk gaat dat nog werken ) terwijl ik niet de kans gehad heb om backups te maken :confused: .Zal daar toch nog wat mee wachten hopelijk brengt iemand nog wat aan

Laatst bewerkt:
Das raar; normaal zou ie het dan moeten doen. Dat je in het begin een NEE krijgt kan kloppen maar

kloppen volgensmij niet. Het is normaal de bedoeling dat je de oer versies van deze bestanden uit je reapair map haalt en zodoende kan opstarten.
Maar als je nu opstart krijg je dan meteen de melding? Wat krijg je te zien? Bij mij kreeg ik het normale scherm te zien met de opties Veilige Modus e.d. Drukte ik daarna 1 van de opties aan dan kwam de foutmelding. Werkt de optie 'laatst werkende Windows' (of zoiets, even vergeten hoe het exact heet) ook niet meer? Een bootdisk al gebruikt? (waarschijnlijk zal je dan de zelfde melding krijgen vrees ik)
Om bestanden te behouden zou je HD in een andere PC kunnen hangen als sec.slave en vervolgens de bestanden eraf halen die belangrijk zijn.

Berjos3 zei:
Das raar; normaal zou ie het dan moeten doen. Dat je in het begin een NEE krijgt kan kloppen maar

kloppen volgensmij niet. Het is normaal de bedoeling dat je de oer versies van deze bestanden uit je reapair map haalt en zodoende kan opstarten.
Maar als je nu opstart krijg je dan meteen de melding? Wat krijg je te zien? Bij mij kreeg ik het normale scherm te zien met de opties Veilige Modus e.d. Drukte ik daarna 1 van de opties aan dan kwam de foutmelding. Werkt de optie 'laatst werkende Windows' (of zoiets, even vergeten hoe het exact heet) ook niet meer? Een bootdisk al gebruikt? (waarschijnlijk zal je dan de zelfde melding krijgen vrees ik)
Om bestanden te behouden zou je HD in een andere PC kunnen hangen als sec.slave en vervolgens de bestanden eraf halen die belangrijk zijn.

Laatst werkende ,veilige modus etc werkte allemaal niet meer , ik heb dan maar besloten om te formateren , mijn zussen zijn zo wel al hun mp3's kwijt mja tis toch vakantie ze kunnen opnieuw beginnen :)

Toch bedankt allemaal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan