Opstartprobleem Dell Optiplex 755

Status
Niet open voor verdere reacties.

posco

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Goedemorgen !
Als erfenis van ons bedrijf mocht ik m'n oude PC (plus toebehoren) meenemen, nadat het ding geschoond was.
Op zich wilde ik hem gebruiken voor mail e.d., de HD is slechts 80G groot met 1 G geheugen.

Probleem:
Na het aanzetten probeert hij: initializing Intel Boot Agent GE v.1.2.50 / PXE 2.1 build 086 te starten met als gevolg dat er een melding volgt: No boot device available.

Inde setup staat de volgende boot sequence:
1. onboard floppy (not present) klopt zit er niet in
2. onboard sata HD (not present)
3. onboard netwerk controller (moet erin zitten, in de achterzijde zit een poort en m'n router geeft het mac adres aan in het scherm)
4. sata0-wdc

Vraag:
Hoe kan ik de PC laten opstarten, zodat ik m'n eigen Vista kan installeren ?

Goed weekend,

Ed

Je moet nummer 4 op nummer 1 of 2 zetten in je bios .. Nu staat hij te zoeken naar een boot device, die waarschijnlijk in je bios niet als dusdanig is aangeduid .. En probeert hij te booten via een netwerkboot op te starten, iets wat je niet hebt gok ik ;)

Een kleine toevoeging op wat hierboven staat:

Wees er zeker van dat je SATA drivers zijn geïnstalleerd! Anders "ziet" hij je harde schijf (die SATA is) niet en doet hij alsnog niets.

Voor de juiste SATA drivers zou ik kijken op het systeem CDtje dat er normaal gesproken is bijgeleverd en anders even googlen.

redmar

Een kleine toevoeging op wat hierboven staat:

Wees er zeker van dat je SATA drivers zijn geïnstalleerd! Anders "ziet" hij je harde schijf (die SATA is) niet en doet hij alsnog niets.

Voor de juiste SATA drivers zou ik kijken op het systeem CDtje dat er normaal gesproken is bijgeleverd en anders even googlen.

redmar

er kunnen geen drivers geinstalleerd zijn, aangezien er vast geen besturingssysteem opstaat (gecleande pc)

@ Topicstarter: probeer eens van je Vista DVD in de DVD-Speler te stoppen, maar kijk eerst eens of het wel een DVD-speler is, en geen CD-speler ...

Nr. 4 naar boven verhuisd, maar probleem blijft.
Er zit uiteraard geen CD bij (er zit een CD station in), maar verder heb ik alles op DVD :confused:

Is er een link bekend hoe ik snel een opstart-CD voor Vista maak ?

Opstartprobleem Dell Optiplex 755 (opgelost)

Regel nr. 4 naar plaats 1 verhuisd, en met geleende portable CD-drive alles kunnen opstarten.
Naderhand wel de boot-volgorde weer aangepast.
Bedankt voor het meedenken, zo leer je steeds weer iets.:thumb:
Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan