Opstartprobleem met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Als ik mijn computer opstart gaat alles goed. Echter blijft het beeld weg. Je hoort alle opstartgeluiden, en als ik blind mijn wachtwoord intyp, zijn ook de betreffende geluiden hoorbaar. Het beeld valt weg na bootscreen. Ik heb geprobeerd om de computer een paar uur aan te laten staan, misschien dat het beeld dan terugkwam, (klinkt als een dom idee, maar het heeft eerder gewerkt, dus vandaar; maar helaas :p). Verder heb ik gezocht naar een 'boot fix' die wellicht de opstartbestanden hersteld (wie weet ligt het daaraan), maar deze heb ik niet kunnen vinden. Ook weet ik niet of ik wel iets kan installeren vanuit de veilige modus waar ik nu in werk (dat werkt dus wel).

Edit nav DjEngin's reactie: Dit probleem deed zich gewoon opeens voort. Ik weet niet precies wat ik heb gedaan (wellicht iets verwijderd?) dat het betreffende nu aan de hand is. In het verleden heeft alles gewoon prima gewerkt.
Iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat je resolutie te hoog staat waardoor je videokaart het niet aan kan.

Probeer je windows in te komen in veilige modus...

( als je pc opstart druk dan gelijk op F8. Doe dat een aantal keer om zeker te zijn, dan komt er een keuze menu )
 
Hai, bedankt voor je reactie. Gisteren deed alles het nog prima, dus ik het lijkt me niet dat dat het probleem is.
Edit: Ik heb het toch geprobeerd. Maar de schermresolutie lijkt zich in de veilige modus niet aan te laten passen.
 
Laatst bewerkt:
Heel wat jaren geleden had ik ook zo'n soort probleem.

Ik had heel me pc uit elkaar gehaald en daarna weer in elkaar gezet... Jah ik verveelde me..

Opeens kreeg ik geen beeld meer op me pc. Voor de rest deed alles het.

Ik had de batterij van de moederbord eruit gehaald, en daarna na een uur weer erin gezet. Raar genoeg deed hij het weer...

Ik hoop dat andere mensen je hiermee kunnen helpen... Succes...
 
Ik heb het weten op te lossen met EasyBSC. Alles werk, alleen is de opstartinformatie wel in het Engels. De Vista-CD biedt nu echter wel de optie om de bestanden te herstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan