Opstartprobleem - NTDLR is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.
chkdsk c: /r

Heb ik twee maal gedaan.

1e keer: Found and fixed one or more errors on the volume

2e keer : 55% completed
The volume appears to contain one or more unrecoverable problems
 
Ik stop ook maar met reageren.

Het is allemaal zo heel simpel op te lossen, zoals ik en ook @Harry Snor al aangegeven hebben, maar goed, succes verder!
 
In post 44 heb je BOOTCFG /REBUILD gedaan,had je daarvoor ook /fixmbr uitgevoerd?

Greetz
 
Na al deze pogingen zou ik eerst eens kijken of de disk geen fouten (bad blocks) heeft.
Ik las dat je eigen data via een backup was veilig gesteld, dus kun je onderstaande proberen.

Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het HDD Regenarator (onder Harddisk tools).

Herinstallatie op een corrupte hd gaat zeker niet lukken.
 
Of kom even langs bij Harry of bij mij, ga je binnen het uur weer weg met een werkende pc, wat een gedoe allemaal voor niets............................
 
@mrmusic
Ik stop ook maar met reageren.
Doe eens wat je gezegd heb en stop met deze misselijke\zinloze postings,daar zit niemand op te wachten.

Het staat Kreuzer vrij te doen wat hij\zij goeddunkt,daar is jouw toestemming niet voor nodig.
 
@mrmusic

Doe eens wat je gezegd heb en stop met deze misselijke\zinloze postings,daar zit niemand op te wachten.

Het staat Kreuzer vrij te doen wat hij\zij goeddunkt,daar is jouw toestemming niet voor nodig.

Los jij het probleem dan even snel op....
 
Los jij het probleem dan even snel op....
Nooit beweerd dat ik dat kan,maar iemand een herinstallatie aanraden terwijl ik weet dat de XP installatie cd niet voorhanden is,vind ik wel super......
 
Wat een zinloze "ik weet het beter" discussie, hiermee komt Kreuzer niet van z'n proleem af.

Wanderer geeft prima suggesties en ook het herinstalleren met een (geleende) CD kan de oplossing zijn.

Beiden werken ze helaas niet op een corrupte hd.
 
Wat een zinloze "ik weet het beter" discussie, hiermee komt Kreuzer niet van z'n proleem af.

Wanderer geeft prima suggesties en ook het herinstalleren met een (geleende) CD kan de oplossing zijn.

Beiden werken ze helaas niet op een corrupte hd.

Het is geen welles / nietes discussie, maar een simpele oplossing aandragen voor een simpel probleem. En TS steeds verder van huis helpen lijkt me niet helemaal de bedoeling!!!

Zouden de andere posters hier, die dezelfde simpele oplossing hebben allemaal fout zitten dan en degene die het probleem in 3 of 4 dagen nog niet opgelost heeft, het goed hebben?
 
Erg knap dat jij en de andere posters zo op afstand kunt beoordelen dat het probleem simpel is en daarbij dus aannemen dat de hd zelf ok is.
De simpele test uit mijn eerdere post kan dat in ieder geval vaststellen.
 
Uit de beschrijving lees ik dat hiermee een recovery partitie op een Dell kan worden onderzocht/hersteld.

Op dit moment heb ik hier geen Dell staan om dit te proberen.

Ook hier kan met de tools op Hiren's bootcd (bijv. MHDD of de tools van de hd fabrikant) de hele schijf (dus alle partities en ook de recovery partitie) worden onderzocht op fouten.
 
Laatst bewerkt:
Wanderer, op grond van jouw adviezen heb ik het zaakje weer aan het werk gekregen.
Ik wil je graag bedanken voor je tijd en je moeite om mij te helpen.

De anderen wens ik nog veel plezier onderling.
 
Uit de beschrijving lees ik dat hiermee een recovery partitie op een Dell kan worden onderzocht/hersteld.

Op dit moment heb ik hier geen Dell staan om dit te proberen.
PTEdit is een autonoom programma,dus kun je dit gerust opstarten.

Ik kan wel invoelen,dat je liever geen Dell programma gebruikt als je geen Dell PC hebt,dus het is geen "prettige"oplossing kan ik mij voorstellen ;)


Ook PQutils.iso werkt niet prettig,de muis "bevriest".

http://paulski.com/zpages.php?id=1817

http://paulski.com/zpages.php?id=2103


Inmiddels een andere PTEdit iso gevonden,zijn overigens zeer schaars is mijn ervaring.

Misschien wil je deze iso ook eens testen?

http://www.zippyshare.com/v/4752383/file.html


Bij het opstarten van het programma krijg ik "Error reading the MBR at the specified sector",maar dat kan aan mijn systeem liggen,ik heb het nog niet op een andere PC kunnen testen.

Er zijn wel 2 fysiek hardeschijven nodig,om de info (middels pijltjes-toetsen up and down) zichtbaar te kunnen maken,een USB-stick werkt ook als 2e schijf.Dit is de enige beperking,die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken aan deze iso.

De instellingen zijn verder te wijzigen via de tab-toets.

Verder verwijs ikzelf liever niet naar oplossingen als b.v. de Hiren cd,daarmee kom je toch in de illegale sfeer terecht en kun je toch geen "link" plaatsen.



Greetz
 
Laatst bewerkt:
Wanderer, op grond van jouw adviezen heb ik het zaakje weer aan het werk gekregen.

Goed te horen dat het is gelukt.

Kun je ook aangeven hoe? Dan kunnen anderen (en ik zelf) misschien iets leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan