Opstartprobleem - NTDLR is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bedoelt gewoon nieuwe Windows XP kopen?
Lijkt me wel een goed idee. Ben ik gelijk van de problemen af.
Denken jullie dat de harde schijf nog wel in orde is?
 
Geen nieuwew Windows XP kopen

Download of leen even een Windows XP cd van iemand, zelfde versie als die er op je pc staat
Daarvan opstarten
Herstel-installatie uitvoeren
Klaar en probleem opgelost met behoud van alle programma's en bestanden
 
Je kunt ook nog eerst proberen,met de herstelconsole van XP de MBR te repareren.

Ik neem aan dat je de rc.iso nu ook op de juiste manier als image hebt gebrandt?

Hier info over de commando's /fixmbr, /fixboot en bootcfg.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Uitleg bootcfg onder punt 8,i.v.m. de vragen die je kunt krijgen.

http://support.microsoft.com/kb/330184/nl

Type een tekst die je zult herkennen in het opstartmenu,dat is later
makkelijk weer aan te passen naar b.v. Microsoft Windows XP Professional of Microsoft Windows XP Home Edition.

Greetz
 
Ik heb opgestart met de rc.iso image.

Ik zit nu in het scherm:

BOOTCFG /ADD
BOOTCFG /REBUILD
BOOTCFG /SCAN
enz

/SCAN
/ADD
/REBUILD

onderaan het scherm staat:

C:\>

wat voor commando moet ik daar geven?

Ik begrijp er echt niets van.
 
Waarom volg je mijn advies nou niet gewoon op, was je gisteren all lang klaar geweest....
 
Ik heb niemand van wie ik een Windows XP Professional kan lenen.
Kun je aangeven waar ik hem kan downloaden?
 
Download link ,ag ik hier helaas niet geven, maar nieuwsgroepen en torrents bieden ontelbate mogelijkheden
 
Ik ga eerst maar even door met wanderer, leer ik ook van, daarna kan ik de andere suggesties doen.

Hij geeft:

Error: Failed to succesfully scan disks for Windows installations.
This error may be caused by a corrupt file system, wich would prevent Bootcfg
from succesfully scanning. Use chkdsk to detect any disk errors.
Note: This operation must complete succesfully in order for the /add or /rebuild
commands to be utilized

Ik heb CHKDSK gedaan. Dit geeft:

Volume created 12/04/02 05:51p
The volume Serial Number is d0bb-496f

The volume appears to be in good condition and was not checked.
Use /p if you want to check the volume anyway.

39062012 kilobytes total disk space.
10554420 kilobytes are available.

4096 bytes in each allocation unit.
9765503 total allocation units on disk.
2638605 allocation units available on disk


Zal ik nu "/p" ingeven?
 
Hoi !

@wanderer: met alle respect: waarom maak je de zaken zo ingewikkeld, zeker voor een leek !

Houd het eenvoudig, opstarten van de XP Pro CD etc. etc. !

Zie ook de posts van @mrmusic.

Je bent altijd ( ik bedoel: niet alleen in deze post) bezig met te laten zien wat je allemaal weet, maar het schiet nooit ene meter op !

Greetz,

Harry.
 
Houd het eenvoudig, opstarten van de XP Pro CD etc. etc. !
Als je de moeite had genomen het topic goed te lezen,dan kun je weten dat Kreuzer geen XP installatie cd heeft ;)

Dat het soms simpeler is om een nieuwe installatie te doen,weet ik ook wel,maar dan moet die mogelijkheid er wel zijn.

Ik heb geen enkele behoefte te laten zien wat ik "allemaal weet",maar probeer mensen gewoon zo goed als mogelijk te helpen.Roeien met de riemen die je hebt,snap je ;)

Daar staat tegenover,dat sommige forumleden,waar ik het idee van heb dat zij over veel meer kennis beschikken dan ik,vaak menen,dat zij met een enkele opmerking de mensen wel even op het goede spoor zetten,zonder zich er van bewust te zijn dat zij het vaak tegen leken hebben.


Greetz
 
Hoi !

Die moeite heb ik genomen, maar @TS kan zonder XP-CD normaliter niet verantwoord werken !

Ergo: Spoor de z.g. "noobs" aan 'n XP-CD te downloaden/lenen/stelen, of stuur een copy aan ze op !

Immers: dit: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl is nog steeds de beste oplossing, en dat weet je m.i. best !

Je bent nu met een @TS alweer 3 pagina's bezig, maar z'n PC doet het nog niet !

Greetz,

Harry.
 
Die moeite heb ik genomen, maar @TS kan zonder XP-CD normaliter niet verantwoord werken !
Wat een onzinnige opmerking,alsof iederen die een PC of Laptop aanschaft weet waar hij\zij aan begint.

Om nog maar te zwijgen over het feit,dat het niet aan de consument ligt,dat er veelal geen installatie CD\DVD's meer worden meegeleverd bij een nieuwe installatie.
Immers: dit: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl is nog steeds de beste oplossing, en dat weet je m.i. best !
Dat ik dat best weet,maar de gemiddelde computer gebruiker niet,daar heb je niet veel aan in een situatie waar de console niet is geïnstalleerd.

Ik moet overigens bekennen,dat ik er nooit naar informeer of de console is geïnstalleerd :eek:
Je bent nu met een @TS alweer 3 pagina's bezig, maar z'n PC doet het nog niet !
Volkomen mijn schuld,mea culpa,mea maxima culpa.

Sorry Harry,maar deze gedachtegangen typeren nu precies wat ik al eerder zei,je hebt ongetwijfeld zeer veel verstand van PC's,maar je kunt je nauwelijks verplaatsen in mensen die dat niet hebben,no offence.

Of ik het goed doe weet ik niet,maar wel dat ik mijn best doe om iemand te helpen en ik geef het zelden op ;)

Greetz
 
Hoi !

Dat laatste siert je.....

Succes ermee.

Greetz,

Harry.
 
wanderer, hij reageert niet op " /p" (The command is not recognized).
 
Laatst bewerkt:
Oops,antwoord gemist denk ik,geef schakeloptie /r eens in.

Greetz
 
Ik heb opgestart met de rc.iso cd. In de Windows Setup het ik R genomen (Recovery Console) Hij geeft daarna:

C:\>

Wat kan ik hier voor commando ingeven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan