Opstartprobleem: ntoskrnl.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Heb zojuist zelf een cd-brander ingebouwd. Is dus niet gelukt want wanneer ik nu mijn PC opstart krijg ik de volgende melding:
Windows (XP) kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:<hoofdmap Windows>\system 32\ntoskrnl.exe. Installeer het bestand opnieuw.

En ik weet dus niet hoe dat moet. Wie kan me daarmee, in lekentaal, helpen?:(

Heb je al in die windowsmap (system32)gekeken?
Er zit ook nog zo'n driver in Windows\driver cache\i386
Je zou de laatste kunnen kopieeren naar syst. 32 als hij ontbreekt.

Ik weet niet hoe ik nu in de mappen kan kijken omdat Windows niet opstart.

Moet dat nu in Dos, hoe kom ik daar in en wat moet ik dan doen?

Heb je wel de Master /Slave settings van je apparaten goed staan

In deze verwijzing staat dat ik in het bestand Boot.ini de vermelding default moet corrigeren of herstellen.

Hoe kom ik in de boot.ini? En denk je dat ik als leek dit probleem kan oplossen?

Ik heb de twee "Master" pinnetjes van de CDbrander met elkaar verbonden en de twee "slave" pinnetjes van de CDRom speler.

Probeer eens opstarten in veilige modes dan systeemherstel naar een eerder herstel punt

Je schreef dat je een extra drive had toegevoegd.

1 ik zou eerst deze weer los koppelen (ide of stroom er af)
2 nu even proberen op te starten...
3 als dit lukt kun je de boot.ini (hidden c:\boot.ini als c:\ de drive is waarop Windows staat ! ) bekijken. (evt mapopties aanpassen)
meestal stat er iets in als:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

als dit alle maal lukt dan weet je dat de toewijzing van primairy master/slave en secondery master/slave
roet in het eten gooit als je een drive toevoegd.

zet als het kan de extra drive op een andere IDE kabel.

Op de IDE kabel is de eerste drive (als ik me nu even niet vergis) de master en de twee de de slave.
dit kan overrould worden door jumpertjes te zetten.
met jumpers heb je de keuze uit master/slave of cabel select, bij de laatste bepaalt de plaats aan de IDE kabel of het master of slave is.

succes.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan