Opstartprobleem Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexR69

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2015
Berichten
8
Hallo iedereen,

Ik ben relatief nieuw of dit forum dus exuses voor eventuele fouten, maar dan nu mijn vraag;

Ik had laatst een virusje ontdekt, niks schadelijks, maar ik ging eventjes in de veilige modus van windows 8.1 om het goed te kunnen verwijderen. Maar toen ik opnieuw opstartte in veilige modus bleef het scherm helemaal zwart, ik heb wel een cursor in beeld, en in elke hoek van het scherm staat "veilige modus".
Ook op het toetsenbord reageert hij niet meer, dus in principe zit ik nu vast in een corrupte veilige modus.
Iemand die hier misschien een goede oplossing voor heeft? Bij voorbaat dank!

-AlexR69.
 
hoe lang heb je gewacht tot je de computer uit hebt gezet. Soms is het gewoon een kwestie van lang wachten... :/
LANG wachten
 
Ik mijn pc al sinds vanochtend aan staan maar er is helemaal niks veranderd, alles precies hetzelfde, dus vandaar mijn probleem op dit forum gezet. Straks uit ermee denk ik want veel gebeurt er toch niet...
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)

Ik had laatst een virusje ontdekt, niks schadelijks,
Blijkbaar toch iets schadelijks. :eek:
Vertel eens wat meer over je probleem, welk virus was het en wat heb je precies gedaan in de veilige modus?
Als ik het goed begrijp heb je het virus niet d.m.v. een programma verwijderd, hoe heb je het dan wel gedaan?
Je had je probleem beter eerder kunnen aankaarten toen het virus er nog was.
Download Hirens boot cd (handleiding en downloadlink) in dit blog.
Start van cd (meestal F10 of F11, is afhankelijk v.d. fabrikant) en volg de handleiding. De brandsoftware (ImgBurn) is aanwezig in het downloadbestand.
Let wel: Via systeemherstel krijg je meestal het virus terug, die bestanden kunnen n.l. ook geïnfecteerd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik had elke keer als ik in mijn webbrowser ging (google chrome) last van vele advertenties en pop-ups, en in het hoekje van die advertenties stond dat het van iets genaamd "CinemaP1.9" was. Ik ben op internet gaan zoeken naar wat het was en al snel gevonden dat het adware was. Ik wilde het natuurlijk z.s.m. van mijn pc afhebben, en ben op een video gekomen voor het verwijderen van CinemaP. In de video ging hij/zij in veilige modus om het te verwijderen, en ik deed dat dus ook op mijn pc, maar eenmaal in veilige modus aangekomen te zijn, bleek er dus bijna niks te werken zoals het normaal wel hoorde, dus vandaar denk ik dat het een currupte veilige modus is. Ik kan hier dus bijna niks uitvoeren maar wil er wel uit, het liefst zonder bestanden te wissen want er staat veel belangrijk werk op. Exuses voor het lange verhaal maar ik heb geprobeerd het zo precies mogelijk uit te leggen. Hopelijk kan iemand mij beter helpen na deze informatie.
Alvast dank voor enige hulp :)
 
Laatst bewerkt:
In de veilige modus worden alleen de noodzakelijke opstart/systeembestanden geladen, dat is normaal.
Andere software die je normaal onder msconfig> opstarten hebt staan kun je evt. handmatig opstarten via startmenu of alle programma's.
Voor de browser te starten kun je de veilige modus met netwerkmogelijkheden gebruiken.
Bekijk ook deze thread eens even.
Blijkbaar hebben meer mensen last van ongewenste reclame in chrome.
Even nog een vraagje, heb je een account bij Google?
Ik heb chrome een tijd geleden eens uitgeprobeerd maar ik kan me niet herinneren dat ik met reclame werd overspoeld.
Moet ik wel zeggen dat als je een account bij Google hebt dat je veel opties kunt wegfilteren.
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, ik heb inderdaad een account bij google, maar dat maakt niet uit. Het cinemaP virusje heb ik waarschijnlijk opgelopen tijdens het downloaden van het een en ander, want ik download redelijk vaak software etc. Ik weet dat je in veilige modus erg beperkt bent van wat je kunt doen, maar ik ben niet beperkt, de veilige modus doet raar/werkt niet. Ik heb bijvoorbeeld een totaal zwart scherm, niks meer, en als ik mijn muis beweeg zie ik soms even de cursor op het beeldscherm en in de hoeken veilige modus verschijnen, maar dat verdwijnt dan al snel weer. Ik kan dus voor zover ik weet nu niks doen, want ik heb niet linksonderaan het windows logo voor het menutje, en op toetscombinaties reageert hij ook niet. Ook ben ik niet de beste in dat misconfig (geen idee wat het is?) dus misschien kan iemand mijn er rustig doorheen loodsen hoe ik uit veilige modus kom. Ik kan eventueel foto's sturen van hoe het eruit ziet in veilige modus, maar het probleem is dat ik er niks op kan, en dus weet ik niet hoe ik eruit kom, en windows weer normaal kan opstarten in de normale modus. Het probleem is dus ook zeker niet de advertenties, maar hoe ik uit deze veilige modus kom.
 
Ook op het toetsenbord reageert hij niet meer
maar hoe ik uit deze veilige modus kom.
Paardenmiddel dan maar, haal de accu eruit en probeer het dan op netstroom, werkt dat niet dan accu én netstroom eruit (ik neem aan dat je een laptop hebt?).
Druk vervolgens een aantal malen op de startknop en probeer dan eerst alleen op netstroom, als dat werkt dan evt. op accu.
Graag wat meer info over je pc.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad een laptop, een Toshiba Satellite L50-A-1DF.
Ik ben zeer tevreden over deze laptop en kan redelijk wat aan, dus dat is zeker het probleem niet.
De accu zit tevens wel anders gemonteerd dan bij andere laptops. Bij vele andere laptops kan je de accu eruit klikken, maar bij deze moet je de achterkant van je laptop openschroeven en dan vervolgens draadjes uit je accu en verder losschroeven. Beetje omslachtig maar is te doen, ik demonteer en assembleer wel vaker pc's dus dat komt goed. Toch snap ik niet precies wat je bedoeld met accu eruit en op netstroom. (Ik werk bijna altijd op netstroom want de accu is helaas wel wat minder geworden) De accu moet er toch in zitten ook al werk je op netstroom? (Netstroom is toch gewoon aan de oplader?) Exuses voor mijn gebrek aan begrippenkennis. Ik betwijfel wel of een accu eruit en erin werkt, maar als je het misschien wat simpeler kan formuleren zou dat extreem hoog gewaardeerd worden. (Opnieuw exuses voor het gebrek aan kennis en begrippen :( )

Als je trouwens de specificaties wilt van mij laptop wilt, kan je kijken bij mijn nu beter aangevulde systeem, ook heb ik een foto toegevoegd van hoe de accu in m'n laptop zit gemonteerd:





image.jpg
 
Knap ingewikkeld die laptop.
Gewoonlijk kun je de accu eruit klikken en gewoon op netstroom verder werken, maar dat is hier dus niet het geval als ik het goed begrijp.
Wat ik dus bedoelde is alle stroom verbreken met het apparaat en het dan eerst alleen met netstroom proberen, maar dat is dus in jouw geval een beetje gecompliceerder dan normaal.
 
Klopt, ik snap ook niet helemaal waarom die accu zo anders is, maargoed, daar is niks aan te veranderen.
Omdat het bij deze laptop zo lastig is om de accu te verwijderen, ben ik bang dat als ik de accu er toch uit haal en op netstroom zet, dat de accu/laptop zal beschadigen omdat de laptop daar niet tegen kan of niet voor gemaakt is. Misschien is er nog een andere oplossing waarvan ik niet weet, want meteen naar een reparateur stappen wil ik ook niet, die zijn redelijk duur. Ben langzamerhand beetje radeloos geworden met deze laptop want niks wat ik doe helpt, maar ik ben er ook niet zo handig mee. Hopelijk kunnen mensen met meerdere suggesties komen en die kan ik dan uitproberen, kijken of het werkt/helpt. Dankuwel.
 
Ik hoop dat nog andere forumleden mogelijke oplossingen voor je kunnen aandragen. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan