opstartprobleem windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Bij een kennis van mij start windows niet plotseling niet meer op. De pc (Packard Bell) begint meteen al moeilijk te doen met te eisen dat er een bootdiskette in de A-drive geplaatst wordt. Hij blijft ook hangen op de A-drive wanneer er geen diskette inzit. Op de pc staat een onlangs (3 maanden geleden) geïnstalleerde windows 98 op FAT32. F 8 lijkt niet te bereiken. De bootsequence staat op A, C, SCSI, hetgeen normaal is dacht ik. Met de bootdiskette kan hij bij A:\ komen. Verscheidene malen komt het bericht dat Fat 32 niet is aangetroffen en dat de schijf moet worden gepartitioneerd. Wat kan er aan de hand zijn. Hoe kan ik dit verhelpen? Hij heeft op mijn advies Norton Antivirus 2003 aangeschaft en die lijkt prima te werken. Tijdens de automatische scan wordt geen virus aangetroffen.
wat kan hij het beste doen:
* A:\>SYS C: en daarna scandisken?
* Windows 98 CD-rom aanspreken via bootdiskette; die begint ook met aan te geven dat er geen partitie is aangetroffen?
* of is er iets met de HD? HD vervangen?

sgrav000

Laatst bewerkt:
Start even op met een bootdisk en kijk dan even met fdisk of er nog een schijf gezien wordt optie 4 is dat... daarna eventueel opnieuw partities aanmaken en niet vergeten te formateren .. NADAT je opnieuw heb opgestart
Lijkt erop dat je schijf een groot probleem heeft.

LenBasic..

Als je de bootvolgorde veranderd en C vooraanzet moet je van die problemen af zijn. Waarom A voor? Dat doe ik alleen als ik van een bootflop wil starten met installeren. Verder heb ik altijd C voorstaan. Start hij ook sneller op (zoekt niet eerst op A)

Om te testen of hij uberhaupt nog wil opstarten zou ik dus toch de volgorde aanpassen
Groetjes, Tanja

Windows 98 start plotseling weer

Bij kennis langs gegaan. Tot zijn verwondering is Windows bij het zoveelste proberen weer gestart. Ik kwam daar gewapend met de vaste wil jullie oplossingen uit te proberen. Nu computer weer gestart was heb ik een uitgebreide scandisk gedaan (geen fouten) vervolgens SiSoft Sandra gedownload, de databases geupdate en daar kwam als advies alleen uit dat de schijf een label moest hebben. Die had hij inderdaad niet. Dus gegeven. Tot op heden geen problemen meer.

sgrav000

Mooi dat het allemaal weer goed is, maar wel raar dat hij ineens moeilijk gaat doen over een label:eek:
Voornaamste is dat het weer werkt :thumb:

Groetjes, Tanja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan