Opstartprobleem: Windows scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Deze vraag post ik (weer) voor een vriend van mij, pas geleden had hij ook al een opstartprobleem, maar deze keer is het weer anders.

De computer start op en vervolgens krijgt hij het Windows scherm te zien, het blauwe Windows scherm.
Op een gegeven moment slaat dan de compyter vast, het beeld loopt vast en de computer doet niets meer.

Hij komt nog wel in de Veilige Modus, daar heeft hij de computer gescanned op virussen, scandisk uitgevoerd ne het hele rattenplan, maar niets helpt.

Wie heeft een oplossing voor zijn probleem? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Staat er ook nog iets in dat blauwe scherm?

Groetjes,
Bennie
 
Dat baluwe scherm: daarmee bedoel ik het baluwe scherm met het grote Windows98 logo...geen foutmleding's scherm ofzo, het gewone opstartscherm.
 
en nee, er staat helemal niets in. hij slaat dan gewoon vast.
 
Het is vaak een kwestie van beschadigde Internet Explorer/Windows-bestanden.

Kijk hier eens:

Blank Desktop or Illegal Operations Error Message After You Install Internet Explorer

Opgelet: Sla punten 2 , 3, 4, and 5 over.

Ga van 1 meteen naar 6.

En de command line om Internet Explorer te repareren moet veranderd worden wanneer je IE 6.0 draait:

Vervang in dat geval in nr. 6 de "5" in "setupwbv.dll, IE5 Maintenance" door een 6.


Of volg de stappen in methode 2 van dit MS artikel op:

Error Message: Explorer Caused an Invalid Page Fault in Module Browseui.dll (let niet op de titel)

Succes,
 
We zijn weer een dag verder en het volgende is allemaal gebeurd.

Hij heeft (na veel geprobeer met andere oplossingen) uiteindelijk het register terug gezet, afijn, heel Windows doet het weer.

Alleen heeft nog een klein probleempje, hij kan wel inbellen maar de e-mail binnenhalen en Internetten gaat niet, de instellingen staan allemaal goed en hij maakt gewoon 'verbinding,' maar hij kan geen internet pagina's oproepen of e-mail binnenhalen...dat is het enigste probleem nog wat er is.
 
En om wat voor een inbelverbinding gaat het? Er zullen toch foutmeldingen her en der te zien zijn?

Groetjes,
Bennie
 
Het inbellen gaat via Planet Internet, alle gegevens/instellingen zijn goed en er zijn ook geen foutmeldingen te zien.
Hij belt in en vervolgens krijgt hij de twee groene lampjes te zien onder in de taalbalk.
Echter lichten die niet op, de E-mail geeft wel een foutmelding, dat heeft te maken met het feit dat Outlook Express de host pop.planet niet kan vinden, socketfout etc, afijn, het gekke is dat alle gegevens gewoon kloppen, dat heb ik nagegaan.
Het Internet geeft te fout 'kan de pagina niet vinden,' hij kan geen site bekijken omdat de modem geen data krijgt.

Ik zal proberen na te gaan hoe de foutmelding precies is omschreven, maar het gaat erom dat de Outlook de host pop.planet niet kan vinden.
 
Bedoel je met Planet ADSL, of gewoon analoog? En zijn de DNS-gegevens ook juist ingevuld?

Groetjes,
Bennie
 
Telefoonkabel...de oude manier zeg maar...
De DNS gegevens staan -naar mijn weten- goed ingesteld...
 
En je hebt ook niet een proxy ingevuld? (zie onder internet-opties). Ik wacht ook nog even de complete foutmelding af (socket error).

Groetjes,
Bennie
 
die proxy-server stond aan, en staat nu uit, of dat heeft geholpen hoor ik nog.

De foutmelding is (ongeveer, want echt duidelijk as ie niet) zo:

'Kan de host pop.planet.nl niet vinden, controleer of u de naam van de server goed heeft ingevoerd.....socketfout 1101
Fotmeldingsnummer: 0X800CCCoD

(de 0'en kunnen O's zijn, maar dat wist niet helemaal)

ALs ik wat meer weet, post ik het gelijk!
 
Het gekke is dus dat echt alles klopt, we hebben werkelijk alles doorgenomen (Externe toegang, Internet eopties, Accounts etc etc) maar alles lijkt te kloppen, voor de zekerheid geef ik 'm maandag even de Planet Internet hulp CD-ROM mee, daarmee installeer je als het goed is gelijk alles goed in 1 keer, de juiste instellingen en de hele toko, jullie horen het nog wel.
 
Inmiddels deot alles het weer, hij heeft toch Windows er opnieuw op moeten zetten, wna took de CD-ROM verhielp het probleem niet, nu doet alles het weer, maar bedankt voor jullie reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan