Opstartprobleem Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jepperronie

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
17
Bij het opstarten van Windows XP verschijnt wel het loge van XP en daarna even een blauw scherm met wat tekst. Dit laatste is niet te lezen omdat het er maar even staat. Hierna begint het syteem zichzelf opnieuw op te starten. Echter ik kom dan in het scherm van in veilige modus opstarten, maar dan kan ik hier niet naar toe omdat het toetsenbord niet reageerd. Hierna begint XP op te starten, foutmelding, en dan start het systeem weer opnieuw op. In het begin reageert het systeem wel F2 en F8. Wat kan ik doen, heb ook al een ander toesenbord en beeldscherm op het systeem gezet zonder resultaat.

Jep
 
Kies eens voor de optie, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen", krijg je een BSOD met een foutmelding, dan kun je er wat meer mee.
 
Is dit ontstaan nadat je XP opnieuw had geinstalleerd?
 
Dat is een van de opties als er is opgestart naar de Veilige modus.
 
Dat is mijn probleem, ik kan niet naar de veilige modus toe. Ik krijg wel een scherm welke die keuze aangeeft, maar ik kan met mijn pijltjestoets hier niet naar toe. Onderin loopt een timer en na 30 seconden wordt getracht XP op te starten, wat dus niet lukt.
 
Hang er een ps/2 toetsenbord aan, indien je die hebt, je hebt nu denkelijk een USB bord, zonder ondersteuning in de commandline, of zet de USB legacy in de bios op enabled, indien mogelijk daar.
 
Ik heb er een ps/2 toetsenbord aangehangen en kan nu wel naar de veilige modus. Echter ik krijg nu onder in het scherm multi<0> disk<0> rdisk <0> partition <1> Windows\system\. Na paar seconden krijg ik de volgende melding "Press esc to cancel loading SPTD.sys. Of ik nu wacht of op esc druk, daarna begint alles weer van voren af aan.
 
Dat is een vervelende, die is van Alcohol of Daemontools, maar niet de oorzaak van je probleem, je kunt nog een repairinstall te plegen, maar of dat zal helpen, handiger is misschien het register uit een herstelpunt terug te zetten, als her probleem daar zit.

Maar eerst zou ik probren om met de XP cd naar de herstelconsole te gaan, en daar een chkdsk /r uit te voeren, daarna een fixboot en fixmbr voor de zekerheid.

Als dat niet mag baten, de schijf in een andere comp erbij hangen, en het register vervangen door eentje uit een herstelpunt.

Tutorial daarover.
 
Probleem is inmiddels opgelost. We hebben van Avira een bestandje NTFS4DOS gebruikt en nu doet alles het weer. Bedankt voor de hulp.
 
Handig om te weten hoe en je wat gedaan hebt, kunnen we weer wat van leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan