Opstartprobleem XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tima
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tima

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Een vriend heeft al ruim 2 weken problemen met opstarten. Hij krijgt een zwart scherm, zie bijlage.
Na talloze keren starten op de normale wijze doet de pc het eindelijk.
We hebben al van alles geprobeerd. Adaware, scannen, housecall, hijack geplaatst.
Bij apparaatbeheer staat een geel vraagteken bij overige apparaten: PCI Simple Communications controller. Stuurprogramma opnieuw installeren lukt niet:” Hardware is niet geïnstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden.”
De software van de digitale camera en webcam eraf gehaald.
Alle kaarten uit de pc gehaald en opnieuw erin gestopt.
De driver van de videokaart Geforce mx 220 eraf gehaald, Detonator XP gedownload en geïnstalleerd. ( Dit deden we omdat zijn beeld ook ineens heel wazig werd)
Het gekke is dat als de pc eenmaal warmgedraaid is opnieuw starten wel gaat. Maar na een nacht uit is het weer hetzelfde.

Wat zou het kunnen zijn?

De mogelijkheid met opstarten in veilige modus hebben we nog niet gedaan. Ik weet eigenlijk niet wat het nut daarvan is. Wel natuurlijk dat alleen de echt nodige bestanden opstarten, dat wel, maar in dit geval bedoel ik.
:confused:

Laatst bewerkt:
oeps bijlage

Bijlagen

• opstarten.jpg
    opstarten.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 49
windows word waarschijnlijk niet goed afgesloten elke keer. Of de f8 toets zit vast, al lijkt dat me heel sterk.

Toetje33: Alles is op een gegeven moment mogelijk met een pc:p dus we kijken er toch naar.

Nu je het over die F8 toets heb, even een vraag voor mezelf ertussen door. Ik heb een draadloos Logitech toetsenbord. Waar zit daar de F8?????
Is dat F-Lock en de 8????

edit: ik zit dus steeds gewoon naar die f toetsen aan te kijken, alleen staat het aan de "voorkant"in plaats van bovenop de knopjes:o :o :o

Laatst bewerkt:
dat weet ik dus niet :o maar als je namelijk onder het opstarten op f8 ramt krijg je dat scherm.

Afsluiten doet hij volgens het boekje: eerst alles uitschakelen en dan pas de pc uitschakelen, dat is het dus niet.
Volgens hem mankeert er niets aan dat knopje maar hij maakt het wel schoon. De ellende is dat we het pas weten als de pc een tijd uit heeft gestaan. Maar wie weet:)

Geplaatst door Tima
Volgens hem mankeert er niets aan dat knopje maar hij maakt het wel schoon. De ellende is dat we het pas weten als de pc een tijd uit heeft gestaan. Maar wie weet:)

oke dan weet ik het ook niet.

Kan het iets met geheugen zijn? Of het PC batterijtje?
Joop

Geplaatst door jepewe
Kan het iets met geheugen zijn? Of het PC batterijtje?
Joop

de batterij is er alleen voor om stroom op de bios te houden als de pc uitgaat dat er nog wel stroom op staat en de bios instelling worden behouden, dus dit lijkt me heel sterk.

geheugen: meestal als hier iets mee mis is, krijg je rare piepjes of start de pc niet op.

Is de pc trouwesn overklokt?

toetje33: nee hij is niet overklokt.
We kregen steeds meer problemen met de pc, dus gisteren hebben we de pc schoon gemaakt en xp opnieuw geïnstalleerd.
Wat het probleem was weten we niet maar de pc doet het nu weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan