Opstartprobleem XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

morrie

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2004
Berichten
6
Mijn pc blijft rebooten!

Na het inloggen reboot de pc onmiddelijk of hij gaat eerst naar windows, laadt wat programma's (met katachtige reflexen op ctrl alt del geramd) en begint dan alsnog van voren af aan.

In safe mode werkt ie echter WEL bij mij en via run/msconfig zie ik in win.ini een of ander raar commando: 'annie' met aangevinkt daaronder wat videokaart gerelateerde dingen waaronder
videodevice2=@device=:pnp:\\?\usb# enzovoorts een hele rij procenttekens en cijfers.

Verder heb ook ik nog nooit dit soort problemen gehad, met mijn pentium 2,0 ghz. met 512 mb. Vanmiddag messenger geupdate. Verder niets.

Help?
 
Welkom op de Helpmij !

Kijk ook eens bij apparaten of daar uitroeptekens en / of cirkels met kruizen staan voor bepaalde apparaten (uiteraard in de veilige modus)

Mogelijk is er tijdens de update wat mis gegaan, heb je systeemherstel naar eergisteren al uitgeprobeerd ?(uiteraard in de veilige modus)
 
Krijg je op een of ander manier nog fout melding.
 
Okee...

Bij "other devices" geeft ie inderdaad een foutmelding bij een zekere "PCI simple communications controller" en een "SM Bus Controller" (ehm...)

Beide drivers zouden niet geinstalleerd zijn. Ik heb alleen geen flauw idee wat dit voor apparaten zijn.

Wel heb ik in november 256 mb extra geheugen erin gezet. Mijn pc gaf toen al wat problemen maar deze zijn opgelost door het goede slotje te gebruiken om het geheugen in te prikken. Verder nooit meer iets mee gehad.

Ik krijg verder ook helemaal geen foutmeldingen. Mijn scherm gaat weer op zwart en de pc start opnieuw op.

Kent iemand dat "annie" vinkje in win.ini?

Ik ga nu systeemherstel eens proberen...

Bedankt voor de tip, heb dat nog nooit nodig gehad :S
 
Systeemherstel werkt niet. Ik ben teruggegaan naar eergisteren, maar de computer reboot weer zodra ik me aanmeld.

Misschien moet ik toch maar mijn videokaart-drivers opnieuw installeren? (Heb een ATI Radeon 8500)

System Restore gaf een wijziging in het register aan die niet hersteld kon worden.

Ik weet niet, of het zin heeft om dat enge vinkje in win.ini weg te halen want voor hetzelfde geld start ie dalijk helemaal niet meer op?
 
Als er foutmeldingen in app. beheer staan is de kans aanzienlijk dat daar idd. het probleem zit. Alleen, HOE dat zo gekomen is, is weer een ander verhaal.

Je hebt nog een andere optie om systeemherstel te benaderen :
start op in veilige modus, althans, kies uit het menu NIET voor veilige modus van Windows, maar voor "opstarten met laatst bekende goed werkende configuratie" (of woorden van gelijke strekking), daarna, als 'ie het weer doet:

download bij ATI de nieuwste derivers en start op in de veilige modus en installeer ze. Daarna kunnen we weer verder zien.
 
Dit forum ziet er toch stukken beter uit in 1280x1024 :)


De twee apparaten die conflicten gaven heb ik gedisabled, nu start mijn pc weer normaal op... en blijft ook draaien.

Mijn videodrivers heb ik geupdate.

Dat "annie" vinkje staat er nog steeds in win.ini. Even googlen wat het nou precies is.

En die twee apparaten... geen flauw idee wat die doen. PCI simple communications controller? Ik heb wel een dialup modem die ik niet gebruik... Maar die andere?

iig bedankt voor de hulp zover!

Groeten,
morrie
 
Een PCI simple communications controller is over het algemeen een modem,
netwerkadapter of een compoort.
 
ik haal mijn modem er wel uit... die gebruik ik toch niet.

wat die andere precies doet ben ik nu naar op zoek.
 
kan, je kunt ook de laatste drivers installeren voor het ding en 'm laten zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan