opstartprobleem XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harryjax

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Hoi,

Mijn buurman's PC wil plots niet meer opstarten:mad: . Als je de PC aanzet dan krijgt ie het XP-opstartscherm in je ziet dan de blokjes lopen in het balkje onder het logo. Vervolgens stopt ie en blijven de blokjes staan in het balkje en er gebeurt niets meer. Opstarten in de veilige modus wil wel en heb ook al tijdens het opstarten F8 gedaan en toen "systeemherstel van laatst werkende dag" gedaan maar ook dan weer blijft ie tijdens het opstarten "hangen".
Wie kan mij vertellen wat ik voor hem kan doen ???

alvast bedankt voor je reactie.
Harry

iets veranderd aan de softwaren of hardware ?
is er nog een melding gekomen verder ?

er komt géén verdere melding en wat ik gezien heb in, de veilige modus, is dat één van de dochters er een progammaatje van school heeft opgezet. Vanmiddag deed de PC dus nog normaal is daarna afgeloten en vanavond dus opstartproblemen.
Harry

probeer is in veilige modus dat programma wat de dochter er op heeft gezet eens te verwijderen misschien werkt het dan weer (dit kan een stuk softwaren zijn die niet samen kan met xp of slecht geinstaleerd is geweest)
ook kan je systeem restore funktie even proberen.
als het niet via veilige modus kan in xp dan kan je via laaste goede configratie,
proberen de pc op te booten.

Laatst bewerkt:
Dat probleem heb ik ook dat hij blijft hangen bij de blokjes. Ik heb lang moeten zoeken wat de fout is, het is bij mij gekomen na de installatie van Windows XP Service Pack 2. Opzich is het probleem nog niet opgelost maar ik kom er wel in als ik mijn pc eerst laat crashen. Dan opnieuw opstart en kies voor "laatst bekende juiste configuratie instellingen gebruiken". Mischien ligt het aan SP2 op een beetje oudere pc,

Misschien is het wel precies hetzelfde probleem als bij mij. (klik hier)

Succes verder

Dat probleem heb ik ook dat hij blijft hangen bij de blokjes. Ik heb lang moeten zoeken wat de fout is, het is bij mij gekomen na de installatie van Windows XP Service Pack 2. Opzich is het probleem nog niet opgelost maar ik kom er wel in als ik mijn pc eerst laat crashen. Dan opnieuw opstart en kies voor "laatst bekende juiste configuratie instellingen gebruiken". Mischien ligt het aan SP2 op een beetje oudere pc,

Misschien is het wel precies hetzelfde probleem als bij mij. (klik hier)

Succes verder

?????????

dan vraag ik me toch af hoe jij dan sp2 hebt geinstaleerd :p

Hoi,

Heb zojuist weer één en ander geprobeerd op de PC van mi'n buurman. Oa. "eventvwr" gedaan en daar stonden wel een aantal foutmeldingen . Iets met service manager en DCOM. (gebeurtenis ID 7026 en 7021) . Als ik bij apparaatbeheer kijk dan staat nergens iets voor (driehoekje met uitroepteken ofzo) Heb wederom een herstelpunt van laatst goed werkende configuratie gedaan (van 14dagen geleden) maar wederom tijdens opstarten blijft ie hangen in het opstartscherm.
Er is de laatste tijd niets nieuws geïnstalleerd (behalve iets van een snelkoppeling naar D/........ iets van school)

wie o wie ??
Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan