Opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Deze vraag plaats ik (wederom) voor een vriend van mij die net belde met het volgende probleem:

Hij start de computer op en krijgt de volgende melding te zien (als ik het goed heb gehoord):

"Disk faillure insert system disk and press enter"

Ik heb hem eerst geadviseerd om een de opstartdiskette erin te doen, dat heeft ie gedaan en hij krijgt dan de keuze om met of zonder cd-rom ondersteunig op te starten, als hij dit doet krijgt hij gewoon weer een zwart scherm (met A: of C:), hoe verhelp je dit probleem....volgensmij is het niet al te moeilijk. (of ik heb het mis)
 
Vrees dat je schijf is overleden. Geen geluiden gehoord de laatste tijd van de hd?
 
Als hij dan op A:\> ingeeft SYS C: [enter] dan worden de bootbestanden opnieuw naar de harde schijf geschreven. Dan zou het moeten werken. Daarna direct documenten veilig stellen, een bootsector raakt niet zomaar "defect".
 
Mijn schijf is het (gelukkig) niet, het probleem is bij een goede vriend van mij.
Hij start het ding op en hij blijft hangen met de melding die ik hierboven al tikte, 't is anders een goed begin van het nieuwe jaar...
 
Koppel de HD-kabel es los en koppel em vervolgens er weer aanvast.
 
Yup ... de schijf heeft OF geen operating system OF heeft de bootable bestanden gedelete/beschadigd.

Doe zoals hierboven aangegeven of ander "ff" Windows er opnieuw opzetten :8-0:
 
Het SYS C: heeft geholpen, alles start weer normaal op en alles doet het weer, harstikke bedankt, ook namens hem. :thumb: :thumb:
 
Toppie dan... Vergeet niet e.e.a. te backuppen en de schijf te controleren op fysieke fouten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan