opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvin

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Bij een kennis heb ik het volgende probleem.

Elke keer dat ze pc opstart komt deze niet verder dan het scherm waar hij kan kiezen tussen veilige modus, terugzetten van laatste .... etc. Als ik 1 van de 3 opties kies dan slaat hij weer uit en begint het opnieuw.

Wat moet ik nog verder? Zou het kunnen dat er een virus op zit, en hoe kom ik hierachter. Formateren zou het kunnen oplossen maar hij heeft een paar belangrijke dingen op zijn pc staan, en wou die nog wel benaderen om ze veilig te stellen.

Wie geeft me een stap in de goede richting.

kan je de hardisc niet in een ander pc doen en dan de dingen die je nodig hebt er af haalen dan daarna xp er op zetten

Installeer xp opnieuw en kies voor de optie repair als daarom gevraagd wordt. Heb je geen recovery disk aangemaakt?

De optie repair van xp heb ik al geprobeerd, alleen dan vraagt hij om het administrator wachtwoord en die is niet bij hem bekend. :-(

Een opstartdiskette is er ook niet gemaakt, waarschijnlijk omdat hij voorgeinstalleerd bij de leverancier vandaan komt maar zal dat even navragen.

De andere optie om de harde schrijf eruit te halen lijkt me een oplossing. Zal hem dan wel als slave moeten plaatsen in een andere pc.

Als niemand anders een optie heeft dan zal ik die proberen.

Thx voor het advies.

als je eventueel wel een command prompt hebt, probeer dan het commando "fixboot" eens is.

Mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan