opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

macmaster

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
goedenavond

mijn vraag luidt als volgt:

Bij het opstarten van de computer met windows xp, krijg een foutmelding dat het bestand \windows\system32\config\system beschadigd is.

Vervolgens krijg ik een suggestie om dit te repareren door de windows setup door R te drukken na het opstarten van de windows cdrom als boot van het cd-romstation.

Maar nu ik de windows setup begint de setup verschillende dingen zoals controllers, floppy, ide te laden. Daarna krijg ik een stopfout in een blauw scherm en daar staat in het kort:

Er is een fout opgetreden en windows wordt afgesloten om schade te voorkomen. Dit kan liggen aan de schijfruimte, beeldschermadapter enz. Misschien wil een bios update helpen of het uitschakelen van biosgeheugenopties ( caching- shadowing).

Hoe los ik dit op en krijg ik de machine weer aan het draaien???

mvg Maarten

Het is allemaal waar wat XP zegt wat de oorzaken kunnen zijn, maar vaker nog is het of het intern geheugen of harddisk die niet meer 100% zijn.
Een bios update op een systeem dat gewoon gewerkt heeft met XP lijkt me overbodig.
Kan je nog wel in veilige modus opstarten? (f8 drukken tijdens het opstarten)

nee ook in de veilige modus starten lukt niet meer!
trouwens als ik op f8 druk kom ik in het boot menu.

iemand een oplossing?
bvd
Maarten

Wat je kan proberen.

optie 1 : Ga naar de fabrikant van je HDD en download een tooltje welke je HDD controleerd.

optie 2 : Stop de xp cd erin en ga eerst formatteren en dan opnieuw installeren.

optie 3 : Kijk eens hoeveel geheugen reepjes erin zitten zit er meer dan een in verwijder dan ff de andere.
Probeer wel minstens 128mb erin te houden.

suc6 speedtouch

bedankt voor de reacties, het bleek aan het geheugen te liggen. Er was een schijfje van 256 mb kapot. Die is inmiddels vervangen alleen nu moet ik windows nog repareren of de schijf opschonen en xp opnieuw installeren. In het laatste geval ben ik alle gegevens omdat ik niets op cd kan branden als ik niet in windows kan komen. Of dat wordt gedoe met schijfjes. Wie heeft hier een oplossing voor?

bvd Maarten

Als het geheugen nu goed is , kan je het beste nu een reparatie uitvoeren met de xp-cd.

De kans dat het nu niet lukt is klein.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan