opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jannet

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Beste computervrienden,

Ik heb het volgende probleem:
De computer start maar heel kort op en blijft dan hangen. Ik krijg geen beeld. De ventilatoren draaien. DVD station en Brander hebben spanning.
Ik heb: de batterij van het moederbord er even uitgehaald en weer teruggezet- geen resultaat.
Ik heb een andere videokaart geplaatst-geen resultaat.
Ik heb een andere harde schijf geplaatst- geen resultaat.
Ik heb een Gigabyte (P4 875P) Ga-8knxp moederbord.
Wat kan ik nog proberen voordat ik ermee terug moet naar de winkel?:confused:

Werkt je scherm met een andere PC wel? Zo ja, probeer om op te starten met een boot floppy of je Windows CD.

Groetjes
Bugs

Windows opnieuw installeren ?

Welke versie draait er ?

Limbo

Geplaatst door Jannet
Ik heb: de batterij van het moederbord er even uitgehaald en weer teruggezet- geen resultaat.
Heb je wel de stroom er volledig afgehaald, toen je het Bios resetten?

Is de voeding nog goed en hoeveel wattage is deze?
Wat heb je nog meer aangesloten.
(processor, geheugen enz.)
Niet met overklokken bezig geweest?
(wat met dit moederbord prima kan.)

Ik heb dezelfde moederbord, maar ben dit nog niet tegen gekomen.:confused:

Ik weet niet of ik nu op de goede plek/manier reageer op jullie suggesties, maar dat merk ik dan wel.

Ik heb ook een andere monitor aangesloten, maar ook dit geeft geen resultaat. Ik ben niet bezig geweest met overklokken. Het probleem ontstond toen de computer vast zat (wat overigens zelden gebeurd) en ik 'm alleen nog maar uit kon zetten (spanning eraf).
Ik heb geen ander geheugen geprobeerd, want als dat stuk is gaat meestal het bios piepen. De voeding is ruimschoots voldoende. Alle apparaten krijgen stroom en de ventilatoren op het moedebord en de grafische kaart draaien gewoon. Hij komt volgens mij niet helemaal door de bioscheck want ik hoor geen piepje.
De voeding is 360 Watt. De grafische kaar is een club 3D Ati Radeon 9700 Pro AIW 128. Er zitten 2 geheugenmodules in van ieder 256 MB DDR PC400/ PC3200 in. De processor is een P4 op 2,6 GHZ 800 FSB
Ja, ik heb de stroom er helemaal afgehad toen ik het bios resette.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan