opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Jackal

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Beste helpmij'ers,

Ik heb een desktop staan waar af en toe (soms best vaak) een opstartprobleem ontstaat.
Soms als ik opstart krijg ik twee kleine piepjes te horen en dan herkent de bios geen enkele HD en cd-rom. Er gebeurd dan ook niets meer. herstarten helpt de ene keer wel en de andere keer niet.
Heb alles in de kast al gecontroleerd en alles zit vast (ide-kabels en stroom)

Heeft iemand een idee waat er aan de hand zou kunnen zijn?

Groeten van The Jackal.

Yep windows XP professional.
systeem is een PIII 800.
512 intern
twee HD (maxtor 80 en 30 gig)

Groeten van The jackal

Geheugenbanken ook in orde?
heb je ze al eens omgewisseld met elkaar?
Heb je al eens een cd-rom losgekoppeld wanneer je problemen hebt?
Dus zonder cd opstarten, of zonder harddisk booten.
Dan kun je proberen dingen uit te sluiten.

Ik heb pas nog zo'n moederbord gehad, wilde soms na 30 min proberen pas starten. Dat bleek een defecte bios te zijn. Einde oude moederbord.

Geheugen heb ik nog niet omgewisseld. Wel een goed idee. De Hd's staan op ide 1 en de cd-roms staan op ide 2, dus denk dat dat wel goed zit. Maar ik zal het proberen.

thankz,

Groetjes van The Jackal

heb het geheugen omgewisseld, hopelijk heeft het effect. ik had er 1 op de 10 opstarten last van. We zullen zien.

Groeten van The Jackal

Het geheugen omwisselen heeft helaas geen invloed gehad op het probleem. Mijn vermoeden is nu wel dat soms bij het afsluiten ik een foutmelding krijg van het geheugen, en daar daar dus iets mis gaat. Het lijkt er op of het geheugen niet kan leeg gemaakt kan worden. Ander geheugen heb ik geen zin in om te kopen. zal met 1 geheugen sim gaan werken. Misschien kan ik zo een foute bank of sim ontdekken.

Ik laat het wel van me horen.

Groeten

Heb uiteindelijk een biosupdate gedaan. Had na veel zoekwerk er wat over gelezen. Ik kijk het even een tijdje aan en zal hopelijk de vraag op opgelost kunnen zetten.
Bedankt voor het meedenken en hopelijk help ik hier ook anderen mee.

Groeten van The Jackal

Helaas,
nog steeds last van het niet herkennen van de ide apparaten na een tweetal bios-updates. Rommelen met het geheugen had helaas ook geen invloed. Meerdere Hd's geprobeerd, maar helaas. Heeft iemand nog ideeen??? Ik begin nu wel gefrustreerd te raken :evil:
Groeten The Jackal

Ben ik weer...
Mijn Mobo is laats door gebrand :confused:
Dus een nieuwe mobo, processor en nieuw geheugen.
Begint dat ding weer te piepen bij het opstarten.
Geheugen omgewisselt, 1 cdrom los gekoppeld. Nog niets.
Nu is memtest aan het lopen, maar wat ik hier me kan weet ik niet. denk namelijk dat het niet het geheugen is, aangezien met een nieuwe processor, mobo en geheugen de piepjes nog steeds blijven komen.

Misschien is het een van mijn HD's.

Ik ga nog verder op onderzoek.
Iemand nog tips?

Groeten van The Jackal

mss de oplossing :p

yu gebruik je watercooling of heb geen geen fan steken in de drie pin connector misschien ?
want bij vele moederborden heb je een beveiliging vanwaneer er geen fan je cpu cooled hij dus niet wil opstarten
als dat zo is dit even uitzetten in de bios ;)

Even mijn oude berichten opzoeken en afronden....

Mijn hd is gecrashed en dat was duidelijk het probleem.
Dank voor alle hulp en meedenken.

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan