opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

keijz

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Berichten
30
Geachte leden,
de laatste tijd levert mijn computer (XP) regelmatig problemen met het opstarten. Hij is dan op geen enkel manier meer aan de praat te krijgen, behalve door hem opnieuw op te starten. De aanwijspijl reageert niet meer op de muis. En ook control, alt, delete geeft geen sjoege.
De groeten van Piet.
 
Hallo Piet.

Heb je onlangs nieuwe software geïnstalleerd, welke een probleem kan veroorzaken tijdens het opstarten?
Heb je gescand op virussen en spyware?
Is je pc in goede conditie, dus genoeg vrije ruimte, opgeruimd en gedefragmenteerd?
 
bedankt Frisian voor je reactie, maar al die mogelijkheden die jij noemt zijn uitgevoerd of gecontroleerd. Het lijkt me ook moeilijk erachter te komen, waar de fout zit, maar misschien heeft iemand al eerder zoiets meegemaakt.
 
Je apparaatbeheer ziet er verder ook fris uit?
Zijn er verder nog dingen die je zijn opgevallen waarvan je zegt; 'dat is vreemd'?
Het probleem is bekend maar kan meerdere oorzaken hebben.
Onder anderen die ik aan gaf.
Je zult toch goed moeten gaan nadenken wat er veranderd is sinds dit probleem is begonnen.
Vaak heeft het toch met de conditie van je pc, hardware installatie, onderhoud, of het installeren van bepaalde software te maken.

Het is dus een vrij ruim begrip.
 
geachte leden,
op verzoek van de watchdog deel ik jullie mede dat mijn probleem nog niet is opgelost. Iemand suggereerde om in MSconfig bij tabblad opstarten, afwisselend een item "weg te vinken" en kijken of hij dan wel opstart.
Is dit een goed, weliswaar tijdrovend, idee of "gevaarlijk"?
de groeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan