Opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rockefeller

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2005
Berichten
2
Hallo,

Ik snapt het niet meer.Het begon 2 weken geleden dat me computer moeilijk ging doen met opstarten,op een gegeven moment starte die helemaal niet meer op, en kreeg ik en fout melding (unmoutable boot volume) dus ik dacht ik zet er een nieuwe hardeschijf in ,windows geinstalleerd en hij deed het weer.Volgende dag.. je raad het al,weer niet opstarten.Net voor het windows logo ,springt me monitor uit en blijft het lampje van de hardeschijf branden of gelijk als ik de computer aanzet springt me hardeschijf lampje aan en doet me monitor niks. (dezelfde fout als op de vorige hardeschijf ,die trouwens nog goed is ,want ik hem heel effe als externe hardeschijf heb gebruikt toen het systeem tussendoor een avondje werkte)Ik heb nu ondertussen me oude videokaart en oudevoeding erin geplaats om te testen,maar het probleem blijft.Wie o Wie weet wat er aan de hand is ??


Alvast bedankt
 
Unmountable boot volume kan 3 oorzaken hebben volgens MS:

1- een verkeerde IDE kabel (40 aderig ipv 80 aderig)
2- het BIOS dat een snellere UDMA modus probeert te gebruiken dan mogelijk is
3- beschadiging van het bestandssysteem

Het eerste laat zich raden..........
Het tweede eveneens,
Het derde is op te lossen door chkdsk /r uit te voeren in de recovery console van Win XP.

Bron
 
Geplaatst door gast0225
Wat ik nog vergat :

Welkom bij de Helpmij!

dank je ,maar zou het echt aan me IDE kabel kunnen liggen? Aan zo'n kabel kan toch niet veel stuk gaan zou je zeggen. En in me BIOS heb ik ook niks veranderd wat met UDMA te maken heb.Het vreemdste zelf vind ik nog dat me monitor meestal ook niet aan springt als ik de comp aanzet en me harddisk lampje blijft branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan