Opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shyne

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2006
Berichten
14
Goedendag ik heb een opstartprobleem met mijn pc als ik hem opstart en hij komt op bureablad start alle programmas op en na 2 min gaat hij heel hard piepen en waar na ongeveer 20 seconden piepen gaat hij uit en nadat hij uit is kan je hem niet opstarten dan start hij 2 seconden op en gaat meteen uit waardoor je een tijdje moet wachten om te opstarten zodat hij bureaublad haalt en dan krijg ik dat piepen weer ik krijg mijn computer niet meer aan

Help aub


Alvast Bedankt :thumb:
 
Maak de kast eens open,vermoed datde Fan van de Proccesor niet draaid,zodat de boel oververhit raakt
 
Maak de kast eens open,vermoed datde Fan van de Proccesor niet draaid,zodat de boel oververhit raakt

sorry ik heb niet zoveel verstand ervan om het open te maken ik zal het wel een keer proberen met een vriend maar is dat alles wat het kan zijn ?
 
ja dat is waarschijnlijk het geval, wat bandit123 zegt.
het kan ook veel stof zijn maar daar moet de kast ook voor open.
 
ik heb hem opengemaakt en zie een ventilatortje die heel veel stof heeft er staat cpu cooler op en is de ventilator op het moederboord op de filter zit teveel stof waardoor die het niet kan draaien hoe moet ik dit schoonmaken mijn vriend suggereert om het eraf te halen maar we zijn bang dat het breekt help aub
 
neem een klein kwastje (penseel) en borstel het er voorzichtig uit.
Wel de stroom eraf zetten hoor.
en heel voorzichtig weg zuigen met de stofzuiger.
Zelf gebruik ik altijd een busje met lucht om het schoon te spuiten.
 
oke wij hebben geen penseeltjes maar we gebruiken een wattenstaaf is dat ook goed ?
en kan het dat de stofzuiger dingen wegzuigt mischien dat ie te sterk is ik heb namelijk geen idee hoe sterk het mag zijn
 
Laatst bewerkt:
neem een klein kwastje (penseel) en borstel het er voorzichtig uit.
Wel de stroom eraf zetten hoor.
en heel voorzichtig weg zuigen met de stofzuiger.
Zelf gebruik ik altijd een busje met lucht om het schoon te spuiten.

Houd dan wel even rekening met het feit dat je de ventilator door het spuiten of zuigen niet laat ronddraaien, dan fungeert tie namelijk als een dynamo (heb daarmee eens een 12 volts kant op mijn mobo opgeblazen (letterlijk dus)). Steek er dus even een stokje tussen (ook weer letterlijk)
 
oke wij hebben geen penseeltjes maar we gebruiken een wattenstaaf is dat ook goed ?
en kan het dat de stofzuiger dingen wegzuigt mischien dat ie te sterk is ik heb namelijk geen idee hoe sterk het mag zijn

nee ik doe het op deze manier maar kan iemand even antwoorden ?
 
Hou de mond van de Stofzuiger slang tegen de rand van de Kast, gewoon vol dan wordt het stof voldoen de opgezogen
 
een wattenstaafje kan pluizen achterlaten, dat is ook niet de bedoeling.
Welde ventilaor even vastzetten zoals allasar zegt.
Daar kun je een saté prikker voor gebruiken.
 
Een wattenstaafje is zo slecht nog niet omdat het stof vaak kleverig is (soort olieafzettting ofzo :p )

James :)
 
wij hebben nu een ventilatortje op het moederboord schoongemaakt maar hij draait niet ? hoort dat ? me computer is nu al 5 minuten nog geen piep

edit hij piept nu heel erg en is uit
 
Laatst bewerkt:
Beter uit zetten voordat proccesor stuk gaat.
Zal andere op moeten
 
tip: test met je kast open, als de ventilator niet draait is het mis en moet je je pc zo snel mogelijk weer uitzetten.

als je (terwijl je computer uit staat) hetventilatortje voorzichtig probeerd rond te draaien loopttie dan soepel of stroef.

maar mijn advies is sowieso morgen een andere ventilator te halen (of erop laten zetten door je pcboer in de stad)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan